Trycksätta SU?

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
TommyBrand
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån jan 02, 2006 3:02 am
Ort: Mora
Kontakt:

Trycksätta SU?

Inlägg av TommyBrand »

Har frågat förut, men inte fåt nåt svar. Vad ska man göra för att kunna trycksätta en SU? Vilka hål ska trycksättas och är det nåt annat man ska tänka på? Eller Är det bättre att trycka genom Strombergare?
Mycket tacksam för svar...
danmaa
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: lör apr 29, 2006 2:37 pm

Inlägg av danmaa »

Jag vet ej hur man trycksätter dom. det får någon annan svara på!

Men jag vet att SU har större inlopp och utlopp än stromberg men har oxå fått veta att SU är mer svår inställd (en del säger att SU har sämre kvalitet men det kan ej jag svara på!).

jag personligen skulle hällre ändvända SU till mitt bygge pga att dom har större inlopp = mer flöde :D

Så om någon som kan orkar berätta skulle jag bli väldigt glad!

MVH Daniel
svecke
För mycket laddtryck
Inlägg: 156
Blev medlem: fre nov 11, 2005 4:45 pm
Ort: sundsvall

bild

Inlägg av svecke »

142 Turbo
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

de som provat har väl fått borra hål i flottörhuset för att trycksätta det? annars ska det funka bra
danmaa
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: lör apr 29, 2006 2:37 pm

Inlägg av danmaa »

enligt bilden så trycksätter man förgasaren ungefär som en strombergförgasare!

Kolla här:
http://hem.passagen.se/v8rod/tech/suhif44.html
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

danmaa skrev:enligt bilden så trycksätter man förgasaren ungefär som en strombergförgasare!

Kolla här:
http://hem.passagen.se/v8rod/tech/suhif44.html
det finns flera modeller av SU än HIF44 (som bilden visar)
TommyBrand
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån jan 02, 2006 3:02 am
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av TommyBrand »

ja jag har su förgasare med sepparat flottörhus. måste jag trycksätta det på nåt speciellt sätt då?
Allibow
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: fre apr 13, 2007 11:58 am

Inlägg av Allibow »

TommyBrand
InläggPostat: sön aug 20, 2006 4:14 pm Rubrik:
ja jag har su förgasare med sepparat flottörhus. måste jag trycksätta det på nåt speciellt sätt då?

separat flottörhus??? sitter inte flottörhusen fast i gasarna ? ....


jag har turbokonverterat min isbil volvo 240 b21, det sitter SU förgasare på den!
Användarvisningsbild
T Fahlgren
B20-trimmare
Inlägg: 389
Blev medlem: tis nov 14, 2006 3:36 pm
Ort: piteå

Inlägg av T Fahlgren »

Allibow skrev:
TommyBrand
InläggPostat: sön aug 20, 2006 4:14 pm Rubrik:
ja jag har su förgasare med sepparat flottörhus. måste jag trycksätta det på nåt speciellt sätt då?

separat flottörhus??? sitter inte flottörhusen fast i gasarna ? ....


jag har turbokonverterat min isbil volvo 240 b21, det sitter SU förgasare på den!
som sagt, det finns olika modeller av su. vissa har flottörhusen på sidan (separata) och vissa har flottörhusen under förgasarn.
hoires
Hasse63
För mycket laddtryck
Inlägg: 336
Blev medlem: mån aug 22, 2005 7:12 pm
Ort: Åskilje
Kontakt:

Inlägg av Hasse63 »

HIF6 och Hif44 är i det närmaste identiska, HS6 satt på bl a amazon(separat flotörhus). HIF6 på 140 och tidiga 140. HIF 44 på bl a Mini Cooper.
Amazon 65 Rip. 69 stulen rip. 69 och 245 78/85-
http://photobucket.com/albums/y24/Hasse63/
__/ __/ __/ __/ __/__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Allibow
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: fre apr 13, 2007 11:58 am

Inlägg av Allibow »

140ttic skrev:de som provat har väl fått borra hål i flottörhuset för att trycksätta det? annars ska det funka bra
nja man borrar ett hål i en kanal som är på sidan av gasaren åså knackar man in ett rör där å limmar fast det. å på så sätt trycksatt flotörhuset !
Skriv svar