Går åt mycket däck om jag kör långsamt/lägre växel, blir mycket mer vrid på rullen så däcken inte får grepp och halvspinner.
Har haft långt över 300, den snurrar på så fint då
Det sa jag inget om.
Det jag menar är att olika ytstruktur på rullarna nöter på däcken olika, likväl olika rulldiam.
Större rulldiam desto mindre deformation på däcken.
Lättrad yta kan gnugga sönder däcket.
Frästa spår ska vara mildast åt däcken, samt faktiskt ge bäst fäste vad jag fått förklarat för mig.
Är benägen att hålla med också, jag har spår, 2mm breda och 1mm djupa 15 mm spridning
Och utan fastspänning har det hittils inte spunnit nåt alls för de jag testat(motorcykelbänk)
Ju större diam på rullen desto lägre fart på den också = mer safe
Vi metallsprutar rullarna när dom börjar bli släta för att få tillbaka fästet, dom största rullarna är 1600mm i diameter ner till dom minsta 220mm dubbelrulle.
Den här 'ytan' kör jag:
Och hittils behöver jag inte spänna ned de maskiner jag testat.
Jag vet om flera som måste spänna ned sina maskiner redan med en tredjedel av effekten mot vad jag har dynat i min.
Det är inte Factorypro jag har, utan en hemgjord rulle, kan köra gokartar på min också, så den är lite bredare och har högre massa.
Metallspruta är med acetylen och syre som du har ett matarhandtag som smälter och sprutar på metall på axeln/rullen.
Om man inte får upp värmen i däcken så dom klibbar å får fäste så funkar det fint med rejstema remspray. Det varar inte hur länge som helst såklart men kan hjälpa till så man kommer igång och får upp värmen
Kadett4wd skrev:Den här 'ytan' kör jag:
Och hittils behöver jag inte spänna ned de maskiner jag testat.
Jag vet om flera som måste spänna ned sina maskiner redan med en tredjedel av effekten mot vad jag har dynat i min.
Det är inte Factorypro jag har, utan en hemgjord rulle, kan köra gokartar på min också, så den är lite bredare och har högre massa.
Metallspruta är med acetylen och syre som du har ett matarhandtag som smälter och sprutar på metall på axeln/rullen.
Trodde du hade gjort spåren på andra hållet, tror det var på sporthoj för många år sedan där dom menade att spår i rullriktningen var det bästa för grepp, om jag inte minns fel så mena dom på att gummit nöp i spåren typ som rem i remskiva.
Vad har dom andra för ytbeläggning om dom spinner så lätt och vilken effekt pratar vi om? Även en lättare rulle får mindre risk för hjulspinn så dom kanske har mycket mer svängmassa?
De har blank yta och faktiskt mindre svängmassa än mig.
Nu är det inte alla det spinner för givetvis, men det var sånt stort bekymmer för några killar på redan relativt låg effekt så jag antar att en helt blank rulle inte är nå vidare.