Jag tyckte att min passat -74 med minsta motorn (60hk). börja kännas lite klen. 0-100 på 2 veckor. Så jag började fundera ut en lösning.
Jag kom fram till att en lättning vore susen, så jag tog av taket. Sen var som dörrarna ivägen, så de försvann. Nu är det bottenplattan och torpedväggen kvar. Jag byggde till ett flak därbak (måste ju rymma backar med Norrlandsguld nånstans... Ersatte tanken med en trycktank (båt).Sen kändes den lite lång, så jag kapa av den en meter. Flytta fram bakaxeln. Passa även på att höja upp den. (Är så mkt. tuvär i norrland). Får se vad dom säger på besiktningen, kanske jag får sticka en 100 sedel i fikakassan.
Luftfiltret är en perforerad målarburk (ska nog bytas mot något vettigare öppet filter). Solex förgasaren omgjord från automatchoke till vajer (Tog bort en massa vattenslangar). Höjd bak, bakaxeln svetsad direkt på underredet (jo "bilen" studsar vid fart o gupp). Kylfläkten går konstant nu, ska göras om till termostatstyrd. Stolarna kommer från en buss (passagerar stolar). Förminskad ljuddämpare bak. Mer bild kommer.
Nope.. jag var uppe i ca 80km/h med den sist jag körde. Och höll på att köra av vägen(dessutom raksträcka). Det var grovt grus på vägen. Men väghållningen är usel, den är verkligen inte stabil. Framvagnen är som en gravt alkoholpåverkad 14:is (den färdas till vänster o höger).
På asfalt kanske man skulle tordas göra en 0-100. Trots den lilla motorn, så rör den faktiskt på sej. Den blev ju lite lättad