Har monterat expansionskärl, tändspole och laddtryckssolenoid och monterat slang, nu väntar jag bara på en 90gradersböj med reducering för kylsystemet som jag beställde samtidigt som tryckrör och slang, i övrigt är det klart för uppstart. Olja och bensin är påfyllt och bränslepumpen är testad.
Jag kör vatten till turbon parallellt med oljekylaren (istället för bara att det rinner från expansionskärlet) med 8mm slang, jag hoppas att det går bra.
Jag använder ett oljefilter från nissan då volvofiltret hade lite för stor omkrets för att få plats när jag vinklat ned oljefilterflyttaren.
Hur stor skillnad kan det vara på flöde om nissanfiltret är till en 2l motor?
Om någon har ett ventilerat oljelock från en b20 är jag intresserad av att köpa.
Min tanke var att börja med att vrida om motorn utan bränslepump, spridare och tändning aktivt för att få upp oljetryck och logga i tunerstudio för att se om jag får vr-signal, låter det logiskt eller skall jag köra direkt? Är rätt nervös inför uppstart.