Skall bygga lite smidigare laddtrycksstyrning i stället för att behöva justera stången på wastegateklockan.
Har ett grundladd på 0,75 bar injusterat på klockan, men jag vill smidigt kunna justera upp till maxgränsen för
bränslechipet på 0,9 bar om andan faller på.
Valet har fallit på en pysventil från ATM, den vet jag att den funkar och ger 100% stabilt laddtryck då jag kör med
sådan på vinterkärran.
Har svarvat lite rostfria distanser och skaffat rostfria skruvar och muttrar samt rostfria rörklammor. Tanken
är att dessa ska skruvas i avskärmningen för luftfiltret och de gummerade klammorna ska hålla om slangen till
och från pysventilen på var sin sida om den.
Har även handlat rostfria slangklämmor och armerad bränsleslang till ändamålet. Vill inte köra silikonslang till
detta då jag råkat ut för att Samco slangen jag hade tidigare sprack med skenande ladd som följd! Som tur var
såg jag att laddtrycksmätaren stack!
Pysventilen i fråga:
http://atechmotor.com/universal/turbo-o ... lerventil/
Grejerna och hur det är tänkt att det ska sitta:
