Denna ska få försöka pwm styra telman. Har torrkört och då funkade det fint tills jag klantade mig och den brann upp. Är specad till 200ampere men är bara m3 skruvplint så känns lite löjligt. Men iaf mindre jobb än å löda 10st transistorer som jag gjorde innan. Råkade elda upp dom också.. dessutom kostade den bara 200kr å är lätt att styra
Edit:
Får lägga in en bild till på kortet, känner mig lite nöjd för tillfället
Jo det är med i beräkningen. Har köpt en 400amp schottky med skruvplint. Transistorn kommer inte hålla annars. Det blir rätt stygg flyback på en så stor induktiv grej.
Vad är fasvinkel? Har nog nåt med thyristorstyrning att göra.. jag kör med billigare prylar, 2 batteri jag ändå hade och en gammal 24v laddare. Sedan kostar ju transistorer och dioder bara några hundra. Men detta är ju för att jag inte förstår bättre. Jag hamnar väl där att jag får köpa färdiga grejer av yourdyno å semikron med om jag ska behålla nåt vett kvar i skalleknoppen
Jag har ingen aning om som händer när man pwm kör så stora spolar. Å känner ingen som kan säga hur man ska göra så jag får gissa mig fram å räkna med att elda upp minst hälften av elektroniken
Nu har jag sträckläst hela tråden och jag tycker forfarande att den är väldigt underhållande, även om man kanske inte förstår allt som skrivs och funderas på i trådens gång, vilket gör att man inte komenterar så mycket.
Men jag tycker iallafall att det är väldigt häftigt att du fått det att funka så bra som det gjort.
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
244 har fått ny kabelhärva och ett speeduino. Blev vems kontakter emellan eftersom jag redan hade börjat med dom. Men väldigt smidigt på speeduino att man slipper dyra kontaktstycken man löda antingen fast skruvplint eller kabeln rätt i
Nämen, är det inte en wago jag skådar!
Bra då slipper jag skämmas över dom jag använde i min 245 när jag monterade lh2.4
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
Har inte kommit på någon nackdel med wagos ännu. Tröttnade på kabelskor å hittade inga skruvplintar som hade tillräckligt med plintar. Skulle vilja haft en skruvplint typ ubåt med 6st plintar i..
Ja det verkar vettigt. Men har inte provkört ännu. Fick avbryta pga migrän som slog till igår.
Får se om jag lyckades med att operera in en lm1815 till vr avkodning så jag får varvtal. Kanske vrider på nyckeln senare ikväll..