Gjorde ett försök att montera Opelns reservmotor i den förra året men det blev enormt trångt bak vid styrningen så det blev aldrig av. Införskaffade en 472:a i delar nu i vintras som tyvärr visade sig ha en stor spricka i blocket, men nu är iallafall bottendelen ihop med ett annat block. Siktar på att ha bilen körklar nu i maj och sen är det fullt fokus på racebilen igen.
En hel del tid har jag lagt på att tillverka en adapter för att kunna montera Lencolådan på en sprängkåpa med Gm:s vanliga bultmönster. Då jag tänkte att det kan vara bra om man kan provköra med Lencolådan så man känner om det känns bra innan man köper någon finare sprängkåpa som passar bolton. Adaptern är fortfarande lite i prototypstadiet och den är väl ganska yxig både i konstruktion och material. Ingående axeln till lådan är av lång modell så det är därför adaptern är så tjock.
Karossmässigt så håller jag på och funderar på bakpartiets utformning, längd/utseende på dörrarna samt lutningen på taket.
Hjulhusen sitter punktsvetsade på båda sidor men jag har inte klätt in allt med plåt än då jag tänkte vänta med det tills jag införskaffat bakhjul.