Nästan men jag skulle tro att det är mer fjong i dom än en 1980 is van motor på 155 vilda.. Men det ska i en annan kam och insuget ska bytas ev toppar till några som inte har 10l förbränningsutrymme
Antar att du läst tråden på ett amerikanskt forum där en kille med en Firebird eller om de var en Trans Am stoppade i en pickis eller van 350 och överladdade? Tror bara han bytte kam och laddade tills de rasade, men de rasade aldrig så i slutet åkte han nior med den bilen
Haha nej den har jag missat du får gärna länka. Fränt iaf men det är ju syndigt dyrt med kompressor..... Sen får jag flytta kylaren om jag ska lyckas knöla ner en 3" belt frampå veven.
Misstänker att det är denna Cassius menar. Kommer fortfarande ihåg hur otroligt trött jag blev efter att ha smällt ihop en förgasad 468 cheva och sen insåg att en mögig vanmotor med turbo på levererade nästan 100hp mer... Och hela hans maskin kostade nog ungefär vad jag gav för topparna till min.
Ska det vara kompressor så måste man ha 6-71a med 3" belt och dubbel förgasare med jätte stor bugcatcher annars får det vara. Det är som brorsan sa om bilen. Den är som att ha jättestor s.opp och vara impotent.
Emil Sundquist skrev:Ska det vara kompressor så måste man ha 6-71a med 3" belt och dubbel förgasare med jätte stor bugcatcher annars får det vara. Det är som brorsan sa om bilen. Den är som att ha jättestor s.opp och vara impotent.