Jag och min förtjusande särbo bestämde oss för att ta en liten tripp till Dalarna igår. Vi skulle besöka det företag som tillverkar vevstakar där. Av den anledningen hade jag slitit ut en kolv och stake ur den motor som Unitek&ST byggt åt mig. I den sitter det Carrillo stakar så jag tänkte att dom kunde tillverka en sats åt mig i Dalarna med samma mått. Det visade sig att stakens längd var 1,6 gånger slaglängden, så det kör vi på tänkte jag. Stefan kollade på den stake jag hade med mig och konstaterade att det inte alls var någon Carrillo. Det stod även Eagle på bultarna, så då är det alltså Eagle stakar som jag fått till samma pris som Carrillo....
Köpte en oljepump för något år sedan av Verdi som aldrig blivit monterad. Den ryms inte då startmotorn kommer på plats, så jag tog med ett block, fästet för pumpen, pumpen och en startmotor som jag lämnade där. Plötsligt är mina problem någon annans...
...På hemvägen tändes alla varningslampor som fanns i bilen. Det stod att den inte laddade heller, så Stefan Verdi ringde någon han känner i Ludvika. Då vi anlände till stan så dog bilen. Vi hade precis så mycket fart att vi kunde rulla in på Sibylla där. Efter några turer kom den vänliga verkstadsägaren med ett batteri så vi kunde ta oss till verkstaden. Med mitt tränade och närsynta öga kunde jag konstatera att multisnöret saknades. Så även sträckaren till denna. När vi kom till verkstan noterade vi att lagren i generatorn högg, så den hade antagligen skurit. Utöver det så hade bulten till sträckaren gått av i blocket. Den satt så till att man inte kom åt att varken borra eller svetsa på en mutter. Motorn måste ur så man kommer åt skiten och den tiden hade inte jag igår. Istället lämnade jag skiten i Ludvika och tog min förtjusande särbo på en romantisk tågresa istället.
Väl i Sundsvall mötte min gamla mor upp vid järnvägen. Hon bad mig köra då hon inte hittar i stan sa hon. Hamnade bredvid en taxi vid trafikljusen och jag matade på. Morsan skrek och var hysterisk, samtidigt som min särbo röt till åt morsan: -Han är snart 50 år gammal och du tror väl inte att det som inte gått in tidigare skulle göra det ikväll?
Bortsett från det så hade jag en bra dag igår...