robinb3rgsten skrev:Jäkla snyggt de kommer bli.
Funkar de inte med plastslang? Kommer inte på rätt namn nu men har kört med sån på min förra 240 som gick på e85
Plastslang borde nog funka ypperligt, PTFE tänkte du kanske på?
Men det blev rostfria 10mm rör som jag beställde genom jobbet för en struntsumma. 12 meter borde räcka
Styrstång är på plats nu också, vart tvungen att göra en distans då orginalbiten som satt där med gummi var slut. Så jag gjorde en egen stum variant. Får se vad bilprovningen och övriga tycker om det. I mina ögon är det bra iaf. Men vad vet jag.
Sen så beställde jag en soppapump för ett bra tag sedan, planen var att få ner en intank pump i min orginaltank. Men efter lite funderingar och googling så var det inte lika lätt som jag trodde från början... Har insett att en in-line pump nog är enklast att montera och blir bäst för säkerhetens skull.
Så om någon är ute efter en intank pump så har ni en schysst DW 300 E85 pump här för bra pris. helt ny, bara öppnad, tillbehör medföljer. Alternativt byte mot en likvärdig in-line.
Har svetsat in nipplar i tanken för tur/retur
Så till helgen tänkte jag försöka dra lite rör fram till motorn. Jag tänkte köra med vvs prylar då jag har tillgång till sånt för lite bättre priser än An kopplingarna. Rostfria klämring är tanken att det ska bli.