jag kan som opartisk säga att det inte är lätt att ställa in ett knack reglerande EFI system. det tar säkert 4-10 timmar försiktig kalibrering och tester för att börja hitta rätt i alla inställningar och se att det gör allt rätt. det är en kalibrering till just den motorn inte nått som passar mellan vare sig liknade motorer och framförallt inte mellan helt olika motorer.
sen ska man köra 2 bar på vanlig mack soppa så snackar vi rysk-rollet = det smäller förr eller senare än hur bra man tunat motorn. ska man ladda mycket och ha hållbar motor så är det E85 eller metanol eller riktigt full race bensin typ VP CSP, C16 eller liknade som gäller.
kan också lägga till att jag som mappar alla möjliga system och inte säljer nått så är sanningen i dag att Max ecu är det bästa systemet nästan än vad man ska använda det till rent tekniskt sen är användbar vänligheten ändå väldigt god för de som är nybörjare sen bästa supporten man kan önska sig

jag bromsade och tuna fram en kombination av trattar, grenrör, kam inställning mm + mappade en volvo Rally 2.5L sug motor tidigare här i vinter med max ecu street som lira bra och jag jobbade med mycket fin lir som spridar sprut lägen, acc pumpar, olika bränsle tryck mm och allt va så lätt att jobba med tack vare fin program vara och fin logg där man får grym översikt över allt (typ ser flera mappar acc pump på ett bra sätt medans man är i loggen).
anledningen att man kör vems själv fortfarande i comp B18 vegan är mest att man är lat och snål och att det fungerar helt ok ännu.
vore intressant istället för att gnälla snacka lite om hur man kalibrerar ett knack sensor styrt insprut och hur man fin lira in det tycker jag. jag har lite egna erfarenheter och trix som jag och mattias har använt mins speciellt allt jobb vi la ned på mattias 945 för några år sen då den bromsades hos mig på 98 och 95 oktan som jag kan dra om det är intressant? det va med ett vems men jag tror det är ganska likt i grund och botten.
mvh jens