Hej! Har fått ett för mig lustigt problem på min b230 med MS 1. Har nyligen bytt till E85 och större spridare, efter detta har det ibland varit svårt (omöjligt) att få igång bilen då den är riktigt varm, efter man fått motorstopp eller haft den avstängd en stund. Finns inte en tillstymmelse till tändvilja. Väntar jag ca 30 min hoppar den igång som vanligt. Varvtalssignal och gnista finns vid dessa tillfällen. Verkar dessutom klicka i spridarna om jag känner på dom.
Vad kan detta bero på?
Observera pulsvidden på spridarna när du drar på startmotorn.
Titta hur mycket pulsvidd du har med motorn på tomgång.
Vilket VE% har du vid 100 kPa (atmosfärtryck) på lägsta varv? (det används för startbränslet beroende på version av MS)
Hur avfyras spridarna? Två banker, varje varv?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Fick ordning på det. Höjde pulsvidden vid start på högre motortemp, hade missat den fliken. Jämförde pulsvidden på tomgång och vid start som du sa Mattias
Tack för hjälpen alla!