Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17 Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg
av B Johansson » tor sep 05, 2019 7:59 am
Kwirk skrev: Kina stakar har haft dåligt material till bussningar ibland.
Jepp. De va osäkert vad det va för stakar i. Men det tyder på de mer och mer.
Oavsett så är jag ändå glad för att de va det och inget annat. Så i helgen ska de svarvas
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198 Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Inlägg
av Kadett4wd » tor sep 05, 2019 2:54 pm
Mycket varv och lågt cylindertryck kan förkorta livet på lilländens bussning, i synnerhet på kinastakar.
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17 Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg
av B Johansson » tor sep 05, 2019 4:21 pm
Kadett4wd skrev: Mycket varv och lågt cylindertryck kan förkorta livet på lilländens bussning, i synnerhet på kinastakar.
Intressant! Under vilken cykel tänker du dig lågt cylindertryck?
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198 Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Inlägg
av Kadett4wd » tor sep 05, 2019 5:22 pm
Överlag över alla cyklerna. men i ändlägena såklart.
Där kolven drar eller trycker hårt i staken då vikterna ska vända.
jompazx
För mycket laddtryck
Inlägg: 407 Blev medlem: tis feb 06, 2018 5:37 pm
Ort: Torslanda
Kontakt:
Inlägg
av jompazx » fre sep 06, 2019 6:31 am
Kadett4wd skrev: Mycket varv och lågt cylindertryck kan förkorta livet på lilländens bussning, i synnerhet på kinastakar.
menar du att mycket varv och högt cylindertryck skulle vara skonsammare för lilländan?
mvh! Jonathan Hall
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198 Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Inlägg
av Kadett4wd » fre sep 06, 2019 10:12 am
yes. eller nä.. inte högt varv, men varvar man mycket så bör man ha lite tryck på grejerna.
Slammer är riktigt elakt, tryck håller ordning på grejerna.
Så lek med tanken, du har maxvrid vid 4500rpm(max tryck) och varvar maskin långt förbi peakeffekten, då börjar det slamra.
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17 Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg
av B Johansson » fre sep 06, 2019 10:38 pm
Vet inte om det funkar, men ser ni bilden så ser ni vad det va som började klappra..
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17 Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg
av B Johansson » fre sep 06, 2019 10:38 pm
Sen kan jag inte förstå hur det kan hända!!
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
The
Forumsberoende
Inlägg: 5100 Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:
Inlägg
av The » lör sep 07, 2019 10:10 am
Original kolvbult?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17 Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg
av B Johansson » lör sep 07, 2019 12:24 pm
The skrev: Original kolvbult?
Jupp
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198 Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Inlägg
av Kadett4wd » lör sep 07, 2019 2:08 pm
B Johansson skrev: Sen kan jag inte förstå hur det kan hända!!
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Det är väl skitenkelt, för hög stress!
Sen är det bara lista ut varför.
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17 Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg
av B Johansson » lör sep 07, 2019 2:25 pm
Kadett4wd skrev: B Johansson skrev: Sen kan jag inte förstå hur det kan hända!!
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Det är väl skitenkelt, för hög stress!
Sen är det bara lista ut varför.
Nåt är de ju. Men i det här fallet då är de inte annorlunda än nån annans?
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17 Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg
av B Johansson » lör sep 07, 2019 2:25 pm
Inget jättekonstigt egentligen
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Kwirk
För mycket laddtryck
Inlägg: 279 Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am
Inlägg
av Kwirk » lör sep 07, 2019 4:08 pm
Är bultarna FK/FT eller har du K bultar som kanske är klenare?
B Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17 Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg
av B Johansson » lör sep 07, 2019 4:30 pm
Kwirk skrev: Är bultarna FK/FT eller har du K bultar som kanske är klenare?
Ser identisk ut som till B230F
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk