Lite händer med 635an.
Besiktigade häromdan, vilket gick fint
Co Halt 0,64 HC 62 Detta med en hel del Etanol i tanke, dock ej fullt ut e85.
Besiktningsmannnen höll upp min USB - RS232 adapter, och frågade
"Är det i denna du stoppar tillbaka alla hästkrafter"
Jag gjorde en
liten förbättring trodde jag, genom att limma i vofflat? Skumplast vid Kupé fläkten.
Utanför bild fixade jag även lite med listerna som tätar emot huven.
Och sen satte jag även en (Biltema) aluminiserad ljudämpningsmatta på torpedens övre del.
J_Ä_V_L_A_R att jag inte gjort detta innan !
Stor skillnad på ljudet i kupén, ventil slamret (mek lyftare) är helt borta.
Men framförallt på att kupéfläkten nu blåser typ 10-15 grader kallare luft
Så 528an.
Mer och mer tid verkar den där bilen ta (få?)
Termostatbyte, det hjälpte inte att värma skruven, jag fick borra bort den, men det blev ju en snygg bild.
Nya fina skruvar, och en bättre begagnad luftskruv.
Ja hela termostaten vart också begagnad. (Tempmätaren visar lite fel, men felet verkar inte vart på termostaten)
Under några dagar på semestern stod 528an ute, och fick fågelskit och pollen på sig.
Jag spolade väck det värsta och tänkte inte mer på det. (råkade ta en bild på eländet, när jag testade ett gammalt kamera objektiv)
Fy tusan det skulle jag inte gjort, tydligen har vi väldigt hårt vatten, och ett par dagar i solen etsade stora djupa märken i lacken av vattnet.
Så djupa märken att man kunde känna kanten med nageln.
Motorhuv taklucka baklucka, vart riktigt illa, gamla originallacken på taket klarade sig lite bättre.
Här nedan bakluckan som vart värst.
Jag började med att tvätta bilen med vatten och citronsyra, vilket lossade upp alla rester som satt kvar.
Sen fick jag ta till både Weissbier och polermaskin, för att mäkta med detta.
Det blev en riktigt lång kväll i garaget !
ALLA öl ska öppnas med min gamla m30 avgasventil, dom smakar bättre då
Nåja, bilen blev väl egentligen ännu blankare, då den fick två omgångar med roterade polermaskin.
Och en omgång med min oscillerande polermaskin, och en ny omgång med vax.
En dimmig sen kväll efter att solen gått ned.
Liten uppdatering av utrustningen också.
För många år sedan typ. 2005 plockade jag en Yttertemp mätare i en e28 på skroten. (När det fortfarande fanns e28or kvar)
Men missade att den hade en annan ram för montaget, så den gick inte att sätta in i bilen.
Nu långt senare hittar jag en ram på eBay och köper en ny tempgivare på BMW.
Eftersom jag inte fått med hela kablaget, vart det lite funderande för att få transplantationen att funka rent elektriskt.
Men skam den som ger sig, det blev liv i min "nya" mätare, dock saknas nog en "Plong" halkvarning men det kan kvitta.
Alldeles för dyrt blev det, men min inre gubbe är sjukt nöjd med en original mätare.
![Bild](https://www1.garaget.org/gallery/images/71/70930/70930-3dd8f1378768c0856ba524af3a71f86c.jpg)