Tydlig film om systemflöde och turbos
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Tydlig film om systemflöde och turbos
https://www.youtube.com/watch?v=cmdPFc57btw
Om systemflödet 'försvinner' plötsligt men laddtrycket ligger konstant...
Om systemflödet 'försvinner' plötsligt men laddtrycket ligger konstant...
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Tydlig film om systemflöde och turbos
Nästan 700hk utan oljetryck haha
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Tydlig film om systemflöde och turbos
ja lite tråkigt, men det hindrade ju vtech från att aktiveras, den har ju bromsat över 1000hk förut.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Tydlig film om systemflöde och turbos
jag vet inte, jag tål inte att se boosted boys av någon anledning..
Re: Tydlig film om systemflöde och turbos
Det stora problemet(eller ja, brist på oljetryck var ju kanske ett stort problem ) var väl som sagt att vtec:en inte fick oljetryck och därmed inte fungerade
Dom säger ju att den betedde sig likadant som en annan bil som hade ett annat fel på vtec:en
PFI Speed är bra mycket roligare att se än Boostedboiz
Dom säger ju att den betedde sig likadant som en annan bil som hade ett annat fel på vtec:en
PFI Speed är bra mycket roligare att se än Boostedboiz
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Tydlig film om systemflöde och turbos
Jag lägger inte känslor om personer bakom valet av kanaler jag följer på tuben.
Jag kollar för det är informativt.
Men, Brent är en rolig kuf iaf
Jag kollar för det är informativt.
Men, Brent är en rolig kuf iaf
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- jompazx
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis feb 06, 2018 5:37 pm
- Ort: Torslanda
- Kontakt:
Re: Tydlig film om systemflöde och turbos
Kadett! Vad tycker du om de toppbultar boosted boiz använder på deras TT k20 i mr2an?(De man inte får röra med fingrarna etc) Det har ju diskuterats lite sånt i andra trådar.
mvh! Jonathan Hall
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Tydlig film om systemflöde och turbos
Det verkar ju vara 'nästa steg' efter de mer 'normala' bultar som ofta används.
Och de man inte får ta i, har ju ingen midja för de ska sträcka sig minimalt.
Nån i filmerna säger ju Brent om de normala då de lyft locket på en maskin, they gotta go away, direkt helt spontant.
Och Brent är ju en gammal räv i importracingen i staterna, jag vill tro han sitter på en hel del erfarenhet.
Sökte lite medan jag skrev den här posten, L19 heter de och är som sagt snäppet värre än arp2000.
De får inte utsättas för fukt därav man inte får ta i dem.
Och vad jag läser lite snabbt utan att sett spec från ARP så drar man de inte hårdare än vanliga 2000bultarna.
Mao, mindre sträckning pga tuffare bult som ger momentet tidigare i 'sträckningen'
Och de man inte får ta i, har ju ingen midja för de ska sträcka sig minimalt.
Nån i filmerna säger ju Brent om de normala då de lyft locket på en maskin, they gotta go away, direkt helt spontant.
Och Brent är ju en gammal räv i importracingen i staterna, jag vill tro han sitter på en hel del erfarenhet.
Sökte lite medan jag skrev den här posten, L19 heter de och är som sagt snäppet värre än arp2000.
De får inte utsättas för fukt därav man inte får ta i dem.
Och vad jag läser lite snabbt utan att sett spec från ARP så drar man de inte hårdare än vanliga 2000bultarna.
Mao, mindre sträckning pga tuffare bult som ger momentet tidigare i 'sträckningen'
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Tydlig film om systemflöde och turbos
Sträckgränsen verkar vara 18% högre för L19. Är det samma gängstigning och samma moment på nyckeln är det samma tryck på toppackningen.
Men drar man skruvarna tex 90* efter ett viss moment är det en annan historia. Då ger säkert L19 mer tryck pga "spänstigare" skruv
Men drar man skruvarna tex 90* efter ett viss moment är det en annan historia. Då ger säkert L19 mer tryck pga "spänstigare" skruv
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Tydlig film om systemflöde och turbos
Inte helt korrekt, vridmomentet du drar går inte 100% ut i bulten, en del försvinner i friktion mot godset, trots man smörjer.
Och stretar bulten emot mer så går mer åt i friktion mellan godset vill jag tro.
Och stretar bulten emot mer så går mer åt i friktion mellan godset vill jag tro.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Tydlig film om systemflöde och turbos
Så enda skillnaden mellan Arp L19 och Arp 2000 är att Arp 2000 stretar emot mer och ger mer friktion mot gängorna?
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Tydlig film om systemflöde och turbos
det skrev jag väl inte?
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Tydlig film om systemflöde och turbos
Race Engine Technology har haft artiklar om skillnaden i klämkraft för identiska bultar dragna med samma moment men med olika smörjmedel mellan skalle, bricka och gods. Tror kurvorna i princip visade hur snabbt man kom till rätt klämkraft, mao på hur många ggr man måste dra och släppa på bulten för att nå rätt moment - eftersom man i princip aldrig kunde nå rätt moment direkt.
Kan säga att motorolja inte var speciellt bra. Bättre med typ Moly-fett och allra bäst med specialsmörjmedel just för detta ändamål. Men som sagt, även då har jag för mig att det behövdes flera dra-släppa moment för att uppnå rätt klämkraft.
Kan säga att motorolja inte var speciellt bra. Bättre med typ Moly-fett och allra bäst med specialsmörjmedel just för detta ändamål. Men som sagt, även då har jag för mig att det behövdes flera dra-släppa moment för att uppnå rätt klämkraft.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Tydlig film om systemflöde och turbos
Tror det beror lite på att muttern och brickan, samt pinnbulten ska sätta sig och hitta sin favoritplats,, jussom
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Tydlig film om systemflöde och turbos
När vi ändå är inne och pratar om boosted boiz och PFI. Gör PFI rätt i att lägga på 24% i Correction Factor? Även på turbomotorer? Vad jag kan få fram om denver är att de har bara marginelt lägre atmosfäriskt tryck än säg Florida.