Dags för en lite uppdatering igen..
Har inte skruvat så mycket men jag och min vän Sören (Soda Custom) öppnade upp fläktkåpan lite och täckte hålen med ”gummiflärpar” som öppnar vid högre hastigheter för att luften skall få bättre genomströmning genom vattenkylaren
Efter det så anmälde jag mig till deltävling 2 & 3 i Streetrace SM på Lunda som var nu i helgen som gick den 24-25/8
Jag, Tompa och brorsan åkte upp redan fredag kväll för att bygga tält och besikta bilen osv, skönt att ha sånt klart på lördagsmorgonen och framförallt skönt att slippa köra iväg hemifrån så tidigt på morgonen.
Bilen avlastad i depån efter en rejäl regnskur
Tompa fixar tältet, guld värt att ha vänner som ställer upp och hjälper till
Började lördagen med lite TT-körning och även om fästet inte var det bästa så gick bilen jämna och förhållandevis bra tider för att endast ha preppad start. Eftersom Streetrace SM körs på 201m så körde jag endast 201m i TT körningen och båda mina TT-repor låg på 5,85 194km/h med lite hjulspinn och 1,38 respektive 1,39 i 60fot.
Fint väder på lördagsmorgonen, egentligen lite för varmt men hellre det än regn
Stegen i deltävling 2 fumlade jag bort själv genom att göra Deep staging och jag trodde då att jag automatiskt förlorat repan så jag backade tillbaka... Blev framvinkad på nytt och kom då naturligtvis väldigt sent in i stage och hann tyvärr inte få upp önskat laddtryck innan granen visade grönt
Lite på chans så släppte jag iväg bilen med för lite laddtryck men jag plockade meter för meter under repan så hade vi kommit iväg samtidigt så hade det i alla fall gått bättre än vad det blev nu. Ett förarmisstag som förmodligen kostade mig åtminstone andraplatsen i den deltävlingen så slutade pga detta som 3 eller 4 i deltävling 2 i Streetrace SM
Efter en trevlig lördagskväll i depån med goda vänner (både gamla och nyfunna) så var det söndag och dags för deltävling nr 3. Fint väder även nu och man började dagen på samma sätt som föregående med lite TT och bilen gick ungefär som dagen innan men fästet var något bättre så vi höjde laddtrycket på launchen som resulterade i en något förbättrad 60fot som nu låg på 1,35-1,36 och det resulterade i 201m tider som låg mellan 5,78-5,84
I stegen så åkte jag ut mot en snabb finländsk förare men det var extremt jämt vid målgången så jag och flera andra var från början ganska övertygade om att jag faktiskt vunnit repan men tyvärr så hade vi inte rätt och jag var på nytt utslagen ur stegen men den här gången som 3a… Topp 4a placerade bilar i vår stege körde ganska jämna tider och det var endast någon tiondel som skiljde bilarna under TT körningen så man förstod att det skulle bli väldigt tajt i stegen, och det blev det verkligen!
Ni som följer tråden sedan tidigare vet ju hur det gick för mig i Maj på deltävling 1 i Streetrace SM så med alla poäng samlade så stod jag som totalvinnare i min klass (10,5x29,5”) vilket känns otroligt kul
Har ju succesivt gjort små förbättringar och med mycket envishet så har vi hållit bilen fungerande till varje inplanerad tävling hittills i år och det har gett resultat.
Filmklipp på en runda TT innan det var dags för Streetrace SM deltävling 2 på lördagen
https://youtu.be/SnyG1S2Q7Yc
Filmklipp från semifinalen i Streetrace SM deltävling nr 3 på söndagen
https://youtu.be/xTVtoT0WIXA
Topp 3 i respektive klass i Streetrace SM 2019
Pokal, presentkort och lite annat som vinst i streetrace SM 2019
//Kim