Riktigt imponerande bygge, kul att se!
Blir det inte mycket värme från golvet i kupén med avgassystemet såpass nära?
Duster - Skuren motor, ny växellåda och bromsning hos PPF.
Re: Duster - Skuren motor, ny växellåda och bromsning hos PP
Porsche 924 turbo
Re: Duster - Skuren motor, ny växellåda och bromsning hos PP
Tackar!
Inte vad jag märkt hittills. Däremot ska jag klistra värmeisolering på undersidan av avgastunneln har jag tänkt för att undvika onödigt mycket värme under varma sommardagar.
Inte vad jag märkt hittills. Däremot ska jag klistra värmeisolering på undersidan av avgastunneln har jag tänkt för att undvika onödigt mycket värme under varma sommardagar.
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Duster - Skuren motor, ny växellåda och bromsning hos PP
bra jobbat! och kul läsning.
tips bygg om oljetråget så håller lagren framöver. logga trycket är ett bra tips också. minimum en 2.5 bars oljekontakt.
mvh jens
tips bygg om oljetråget så håller lagren framöver. logga trycket är ett bra tips också. minimum en 2.5 bars oljekontakt.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Duster - Skuren motor, ny växellåda och bromsning hos PP
2.5bar? vad för oljetryck har man på tomgång i en sån där?
Re: Duster - Skuren motor, ny växellåda och bromsning hos PP
Tackar Jens!Jens Gustavsson skrev:bra jobbat! och kul läsning.
tips bygg om oljetråget så håller lagren framöver. logga trycket är ett bra tips också. minimum en 2.5 bars oljekontakt.
mvh jens
Mitt tråg är ombyggt med skvalpplåtar, det syns tidigare i tråden. I just detta fallet var det inte brist på olja om gjorde att ramlagren skar utan en krokig ramlagergång.
Logga trycket är inte så dumt, jag har en oljetrycksvakt kopplat till den röda lampan på varvräknaren. Så om jag tappar trycket så ser jag det omedelbart, sen är det ju en annan fråga om man hinner
göra något åt det innan det är för sent.
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Re: Duster - Skuren motor, ny växellåda och bromsning hos PP
Jag har nästan precis 5 bar vid normal körning när den är genomvarm och ca 2,5-3 bar på tomgång om jag inte minns helt tokigt.DreRacing@ skrev:2.5bar? vad för oljetryck har man på tomgång i en sån där?
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Duster - Skuren motor, ny växellåda och bromsning hos PP
jag skulle gjort den tät i alla kanter och bara ett hål i mitten. sen en läpp ned i det hålet på en 15mm så oljan inte kommer upp så lätt.
en motor med ett sånt tråg skulle bara hålla 5-10 par repor med sliks i en drag bil eller ett par varv i en RC bil sen vevlager haveri.
fins justerbara oljetrycks kontakter som man ställer på så högt tryck man kan på varm motor och tomgång (ca 2.5 bar på många motorer). jag kan nog fixa fram om du behöver.
en motor med ett sånt tråg skulle bara hålla 5-10 par repor med sliks i en drag bil eller ett par varv i en RC bil sen vevlager haveri.
fins justerbara oljetrycks kontakter som man ställer på så högt tryck man kan på varm motor och tomgång (ca 2.5 bar på många motorer). jag kan nog fixa fram om du behöver.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/