![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vi ska prova robbans 2jz hos mig lät de som.
Du är välkommen och med ärtan (vi är bra kollegor övrigt så)
Hej.Kadett4wd skrev:Räknat på ventilacceleration?
Det såg riktigt aggressivt ut.
Från början var det tänkt att köra med en plana Evo tryckare från Arrow.Kadett4wd skrev:Jag tänker på så inte tryckaren kollapsar och börjar nöta på kammen.
Tryckarna kommer såklart beläggas med DLC coating för att minska friktionen.dundersmurfen skrev:Fasen så fränt!
Blir det nån special olja för att klara bära mellan kam och tryckare? Vad är max belastning beräknat till?
Då blir det mer logik i kamutseéndet =)TurboRickard skrev:Från början var det tänkt att köra med en plana Evo tryckare från Arrow.Kadett4wd skrev:Jag tänker på så inte tryckaren kollapsar och börjar nöta på kammen.
Men då fjädertrycken blev så höga så är vi tvungna att ha stabilare tryckare och då bestämde vi oss för att köra med radietryckare.
Och detta gjorde även att vi fick möjlighet att få en bättre kurva på kamaxeln.
TREND i USA kommer hjälpa oss att tillverka dessa custom made tryckare.
Kommer bli liknande design som dessa:
https://forumbilder.com/i/rdje
//Rickard
.
Med den gamla turbon så hade vi 5,5kg i mottryck när vi laddade 4,8kgdundersmurfen skrev:Tack för bra svar!
Var intresserad om ni hade nån ep tillsats eller det kanske redan finns i oljan
Nyfiken på tryckbalansen också, vad blir trycket i kollektorn när man laddar 5bar?
Då blir det mer logik i kamutseéndet =)TurboRickard skrev:.