Hade tänkt dra en fuling och slippa lämna bort blocket på honing.
Frågar innan jag gör något dumsnålt och puckat...
![:doh:](./images/smilies/doh.gif)
Hur mycket kan man borra en B230 om man vill använda originalkolvar?
Jag har ett FK block hemma som är något koniskt och orunt.
Jag tror jag att kommer behöva lägga mig på minst 96,05 för att det ska bli helt rent.
Är det acceptabelt?
Tanken är att borra det i arborrverket på jobbet och sedan hona med biltemastenar för att få kryssmönster.
Jag kollade i volvos verkstadshandbok för B230 och där verkar maxtolerans ligga på 96,10 men den toleransen är ju kanske inte satt med rejäl turboöverladdning i åtanke.
Motorn jag har hemma har följande delar;
B230FK block
531-topp, planad och portad. Slipade std ventiler, nyfrästa säten
C:a 9,5-10:1 komp
KLR T3 kam
Originalkolvar
Kina H-Profil som jag har monterat nya bussningar till (Har använt JM7). Ska honas i båda ändar. Lämnar bort det.
MaxxEcu
1680cc spridare
BorgWagner S200 SX-E 252
Hembyggt ormbo.
Siktar på 500hk på E85.