Sakta och osäkert börjar jag få ihop bakbromsarna. Oken som ska få styra handbroms blev ett par ifrån en Renault 5 Gte, lite halvkonstig modell att ta ifrån kanske men dom hade precis samma bultdelning som original Volvo ok.
Har även fått tag i en som ska borra om mina drivaxlar till 4/100 istället så jag kan köra med samma fälgar runt om utan spacers. Blir att svetsa igen hålen då det krockar lite och sen få nya cirkeln borrad.
Men eftersom jag bara hade ett par drivaxlar och dom satt i bakaxeln så tyckte jag det va olämpligt att riva den och inte kunna hålla på med det samtidigt som dom lämnades iväg så polaren hade en axel med rasad pinjong som jag fick köpa billigt och plocka drivaxlarna ifrån.
Och när jag ändå hade den axeln lös så använde jag den för att hålla på med bromsarna istället för bilen, lite lättare att komma åt allt.
Såhär gjorde jag med bromsoken iallafall och hoppas det blir bra.
Eftersom det är glidbultsok så tog jag en vanlig m10 men det centrerade inte riktigt så svarvade en krage på skallen för att få till det. Tyvärr räknade jag inte med bromsoksadaptern i längden så jag måste införskaffa 3st nya skruvar så längden blir rätt.
Sen fick jag göra distanser till bygeln för att det inte skulle ta i skivan.
Och såhär blir det med beläggen, verkar funka skapligt.