Men har några frågor innan jag börjar som jag tänkte försöka få besvarat som jag inte hittat några svar på när jag sökt runt.
Börjara med o lägga upp elschemat

1. Så en sak jag undrar är när man ska skarva ihop trigger kontakten,( tänkte klippa alla kontakter till spridare o givare från en annan härva o löda ihop) så är de ju som ett hölje runt kabeln (D3 på schemat) kan man skala bort de för o få fram de andra två kablarna så man kan löda ihop?
2. Mini har inte drivsteg för bblambda, jag har redan en inovate mtx-l, o på den står de ju följande :Bredbandslambdan är även enkel att koppla upp på din dator för loggning eller ändra ut signalen som är programmerbar mellan 0-5v
Inbyggd Direct Digital Wideband Controller minskar kablage och förenklar installationen (Ingen LC-1 krävs)
Betyder detta att jag inte behöver någon kontroller?? O kan koppla de på ex (Analog in 3/4)?
3. Tändni gen som jag vet de finns många trådar om men hade tänkte o köra org med fördelare tills vintern kommer iaf, men begriper mig inte på redigt om man måste skaffa något eller om man kan köra precis som de är med org spole/fördelare/modul?
4 på elschemat så är de ju bara säkring från +12v (15A) men brukar man inta ha betydligt mer avsäkrat??
5 en undran är längst ner till höger i schemat på (inkoppling relä) så ser man att plus går till ena stiftet men är skarvad precis innan som går till stiftet jämte???
6. Detta är en gatebil o kommer byta kaross under vintern så kommer bara orginal härvan ligga, men vad händer om säg jag har boxarna i kopplade så I org härvan kommer pumpen gå som vanligt då eller måste allt som bränslepump/kylarfläkt mm kopplas till nya sprutet. + får ecun varvtal från vr givaren eller måste man koppla in något från annat ställe?
Hoppas någon har lite svar på detta, finns de någon länk där detta redan besvarats så får ni gärna dela den för då har jag missat den!!