Hej på er!
Hoppas nån har tid att flika in lite med tankar kring min kommande bakvagnsupphängning.
Har varit och måttat lite ikväll.
Om jag säger att detta är en grundinställning jag vill ha hjulet på, nu är detta ett 185/65-15" så är ju ett rätt litet hjul, tror i praktiken den kommer köras lite högre.
Hur som helst så mäter ja frigång för att få dit ett fyrlänkfäste utan att förlora baksätet och med lämplig frigång ovanför och under axeln hamnar jag nått sånt här.
Tänker att jag gör lite urtag i boxningen av själva fästena och utstick på sidobitarna så blire lite lättare att svetsa ihop det sedan. fästet på bakaxeln blir kluvet mitt på axelröret för att sedan hållas ihop av bakstycket när jag svetsar ihop det.
Hur tänker ni kring det? är de vettigt?
Hur ska jag tänka gällande bussning / länkhuvuden (uniballs)?
har haft lite svårt att hitta några vettiga bussningar med gängade hållare osv löst.
Alltså typ en sån här sats:
https://airslamit.com/4-sets-4-link-bar ... -wide.html
Verkar bli dyrare med lösa bussningar än att köpa en sats med kulleder typ denna:
https://www.mcgillmotorsport.com/4-link ... -100-p-522
Alternativet är kanske att köpa typ en sån här sats, och sedan bara skära ut nya fästen enligt min ritning och då förlänga stagen lite då dom bara är 61cm eller rita om fästet på bakaxeln lite så 61 blir bra?
https://www.maxpeedingrods.com/product/ ... -Ride.html
Verkar vinklarna vettiga på stagen? känns justeringen rimlig?
Känns längden på stagen rimlig? borde de vara kortare?
Vad blir för/nackdel med att ha hålen lite off center från axelröret bakåt? valde att ha en rak plåt i bakkant för att ev kunna nyttja den ytan till att fästa stötdämpare / panhardstag i.