Jag använder std dynocorrection för väderkorrigering.
Men jag är inte medveten om nån standard som används bland andra mc dynos mer än att tvåtaktare ska du inte motorbromsa, utan det är bara köra på som vanligt som vilken rulldyno som helst.
Var mycket noga med att göra en utrullning på rullen som du fyller i i de där '6 fälten', tid och varvtal.
Det gör du för att korrigera för dynons egna 'friktion'.
Jag körde upp rullen med en tryckluftsmaskin(tog evigheter, en elmaskin brinner lätt upp) till 3000rpm och startade en inspelning för att spela in tiden den saktar in på.
Om det är obalans i rullen krävs det mer muskler i maskinen att snurra upp rullen med, så var noga med att balansera den.
Jag byggde 'vaggor' som hängde i motorcykelkedjor som jag skruvade lagerbockarna i.
Samma visa där. snurra upp den och se sen vaggorna pendla.
Då kan man lägga an en tuschpenna mot rullen då den snurrar, då får du märke där obalansen NÄSTAN sitter

Eftersom det är lite tröghet så kan man enkelt säga beroende på varvtal på rullen hinner rullen snurra lite innan vaggan 'vaggat klart'
Desto snabbare rullen snurrar desto mer avstånd blir det mellan obalans och vart märket hamnar på rullen.
Jag har lyckats balansera upp min rulle på detta vis så det är nästan vibrationsfritt upp vid 3000rpm på rullen.
Väderkorrektion brukar jag egentligen bara använda då jag jämför mot andra, eller mot egna tidigare bromsningar.
Men jag brukar notera väderegenskaperna åt andra så de har data att gå efter ute på tävlingar.
Reflektion iaf är att Performancetrends verkar hur noga man än anger mått på sin rulle samt friktionsdatan är korrekt, så verkar det bli lite lägre siffror än hos andra märken.