536,5 hästar.
Byggd och tunad av mig.
Motorn är fortfarande hel och fin, men spridarna bottnade tyvärr. Så det finns mer att ge i framtiden om jag byter till större spridare.
Helt magiskt

https://www.youtube.com/watch?v=xj0WycpMmn8
Vad krävs det för effekt för att köra en sån repa på en motorcykel?
Det hade varit väldigt fint med en mek pump, men jag kommer aldrig köra hojen på gatan med metanol. När jag åker och köper glass så räcker det fint med bensin och 0,5bar i laddtryck =)mattias skrev: ↑lör maj 01, 2021 12:20 pm Ja det är hårfint dom sista hektona där ser man så andra pumpar och mer spridare skulle jag rösta på.
Om du lägger till 2x2200 cc så ska det ju ge 50% mer kapacitet till effekt så det är mer än du behöver, om du bara styr upp mer pump så borde det gå bra köra 3 bar grundtryck på bränslesystemet.
6x2200 = 13 liter/sek
Om vi nu inte bara pratar en "dyno queen" så en liten mek-pump skulle ju suttit fint på en hoj där man har begränsat med el-effekt, man kan så klart köra el-pumpar med SSR/PWM så de drar mindre när man inte belastar men man får nog rätt taskig spänning på hög belastning då. Ni verkar haft gött om spänning i dynon i vart fall!
En modern borstlös pump vore annars drömmen!
Jag har redan börjat plocka ner motorcykeln, skall lyfta av toppen i veckan var tanken.whilliam skrev: ↑lör maj 01, 2021 3:51 pm Grattis till rekord!
Det verkar finnas mer att ge även från fler aspekter än spridarstorlek.
Enligt din effektgraf så ligger Nm/Bar/liter på c:a 107 vid maxvrid och 91 på maxeffekt. Detta är siffror som ganska enkelt uppnås på E-85 vilket betyder att du har bra säkerhetsmarginal (någonstans mellan 115-120Nm/bar är mer normalt på mettis)
Om kompressorhjulet är en exakt kopia på Garrett så närmar du dig ett effekt och laddtrycksområde var det börjar tappa effektivitet. Letar du effekt med blandningsförhållande och tändläge så behöver inte turbon jobba mer än vad den gjort nu (upp till c:a 570 Hp)
Vill du ha högre effekt ändå så behövs högre laddtryck + högre luftflöde och där "klättrar" man ganska snabbt ur kompressormappen.
559 kommer du att slå![]()