Det gick att bromsa ut 400 SAE hästar på handelsbensin, men fortfarande ligger ökningen på mindre än 100%
Inte på något effektuttag/laddtryck har det varit mer än 100%
Motorn har gått mer än 200 körningar på laddtryck nu och långa svephastigheter. 300-800rpm / sec
Även steady state på fullt laddtryck, men motorn tuffar på fint fortfarande =)
Men väldigt få eller inga tror att det är på riktigt eller att man kan plocka så mycket effekt på handelsbensin och original komp.
(Standard motorn med portad topp och en annan avgaskam)
Fokus har nu börjat att läggas på plenum med inbyggd intercooler och köra med kranvatten.
För det är det som är magin för att göra många hästar per psi tycks det.
Detta kommer ifrån personen som har bromsat mest hästar ur en Hayabusa motor.
https://www.youtube.com/watch?v=jQOpswi9Aqc
Fredrik Steen to help you along a little.... think about how much horsepower a bike makes per psi of boost increase. The base power is irrelevant as is the 1 bar positive calculation as it is an engine in vacuum when it is running & starting to make power. Let me explain.....
A typical 9:1 1300cc Turbo Busa makes ....
240hp @ 6psi
300hp @ 12 psi
360hp @ 18psi
420hp @ 24 psi
Your machine is only slightly higher than these regular numbers & it is higher compression!!!
That means the bike is making 10hp per 1 psi boost. So remove 6 psi & 60hp from 240 & you have 180hp NA? Well ... No you don’t as a low comp Busa engine is only maybe 140 maximum maybe . 180-140 = 40hp from magic !!
Again It’s not magic. It is the difference between the engine running in vacuum below 1 bar (normal atmosphere) & then getting to 1 bar before the boost gauge then starts seeing positive boost.
This means your 11:1 compression 170hp is circa 210hp before positive boost. (1 bar equal)
400hp - 210hp = 190hp in positive boost .
190hp divided by 19.8 psi boost = 9.6hp per 1 psi of boost...... Fred that is actually really bad power for an 11:1 compression engine with an intercooler.
A good intercooled / Chargecooled turbo Busa should make anywhere from 12.5 to 14.5hp per 1 psi boost & that is with 9.5:1 compression . 11:1 should be even better !
You should check your cam timing, ign timing, inlet air temp & most probably for boost creep in the system . Happy to help fella.