det är så att jag har bytt motor i min 144 efter ett motor ras och ett antal problem med b20 så nu har jag lagt i en nyrenoverad b18
allt gick bra tills jag försökte starta den... den ville ej hoppa igång så jag kolla så att bensinen kom fram och det gjorde den så jag tänkte att det var någe konstigt med tändnigen det kom ingen gnista så jag kolla så att alla kablar var hela och det var dom..
så felet måste ligga hos tändspolen kablarna kanske var på fel ställe men jag har inte fått det och funka ännu så jag undrar om någon vet hur kablarna ska sitta på tändspolen...
sen undrar jag om hela fördelaren ska vara jordad ?
el/tänd fel b18
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 24
- Blev medlem: sön mar 20, 2005 10:51 am
- Kontakt:
Re: el/tänd fel b18
tobbameister skrev:det är så att jag har bytt motor i min 144 efter ett motor ras och ett antal problem med b20 så nu har jag lagt i en nyrenoverad b18
allt gick bra tills jag försökte starta den... den ville ej hoppa igång så jag kolla så att bensinen kom fram och det gjorde den så jag tänkte att det var någe konstigt med tändnigen det kom ingen gnista så jag kolla så att alla kablar var hela och det var dom..
så felet måste ligga hos tändspolen kablarna kanske var på fel ställe men jag har inte fått det och funka ännu så jag undrar om någon vet hur kablarna ska sitta på tändspolen...
sen undrar jag om hela fördelaren ska vara jordad ?
har du ström fram till tändspolen?
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 24
- Blev medlem: sön mar 20, 2005 10:51 am
- Kontakt:
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 24
- Blev medlem: sön mar 20, 2005 10:51 am
- Kontakt:
fick den och starta igår... var tvugen och ha en massa eftertändning men nu när jag skulle starta den idag så var den helt mongo... den var som den var förut allså ingen gnista någon som vet va det kan vara ?
kollade nyss upp några saker det finns ström till tändspolen och där ifrån strömmen kommer till fördelaren kondensatorn får - och det kommer fram till brytarna....
och brytarna är inställda på 0.4mm och strömmen går till axeln där rotorn sitter...
kan väll skriva vad lite om motorn i allmänhet
det är en helrenoverad b18 med r kam och extraktorgrenrör tror inte det är någe gjort med toppen e det någe jag borde göra med toppen eller liknande för att få den att gå bra?
kollade nyss upp några saker det finns ström till tändspolen och där ifrån strömmen kommer till fördelaren kondensatorn får - och det kommer fram till brytarna....
och brytarna är inställda på 0.4mm och strömmen går till axeln där rotorn sitter...
kan väll skriva vad lite om motorn i allmänhet
det är en helrenoverad b18 med r kam och extraktorgrenrör tror inte det är någe gjort med toppen e det någe jag borde göra med toppen eller liknande för att få den att gå bra?