Hoppas på en smidig uppstart!
Bottendelen är samma som tidigare förutom att jag nu monterar aluminiumstakar.
Hej Jens.Jens Gustavsson skrev: ↑sön nov 28, 2021 8:12 pm kul att den går!
har du tordas kolla till kamaxeln och lyftarna? med DLC och bra olja är inget omöjligt men blir häftiga tryck i kontakt ytan. gäller att få till lanch så det inte stutsar så mycket på avgassidan. vad har ni för modell där? jag är dålig på sånt då man har automat men vore intresant att höra mer om om det inte är hemligt?
blir mycket kul att höra mer om sen till våren!
mvh jens
Vi har ritat upp ett billet block sedan tidigare men när jag väl går över till det så finns där inget kvar på maskinen som är Volvo.
Hej Roger.Roger Berglund skrev: ↑tis dec 21, 2021 9:46 pm är det ett standard volvo block eller är det ett motordesign block?. kan tycka att motordesign inte är så mycket volvo men det går ju att diskutera!.
sjukt fränt bygge med toppen har lus läst varje sida och man blir mäkta imponerad!![]()
Motordesign köpte Volvos gamla gjutformar till B230 och tänkte tillverka nya block med dessa men GW i England som gjuter blocken ville inte använda dessa gamla och omoderna formarna utan scannade av ett original block och gjorde vissa modifikationer på gjutformen för att få blocken starkare samt använde en bättre legering på stålet.