2024, ett evigt skoterracklande.
Körde nån tävling, vann gubbklassen och King of the Hill på Backcupen Hilldrag i Överkalix.
Åkte drag på Piteå Havsbad, lågt ladd och för mycket vikt i variatorn så tiden blev lidande.

- 432420650_10167825314625480_4530573537214573466_n.jpg (342.24 KiB) Visad 1871 gånger
På Rosvik dragracingen dagen efter justerades det villt. Blev lite för mycket av det goda

- 432647429_10167827826105480_6845103376901869181_n.jpg (141.06 KiB) Visad 1871 gånger

- 432675082_10167827826045480_6531370650103789181_n.jpg (260.8 KiB) Visad 1871 gånger
Micke på motorslipen räddade mig

- 434168242_10167835231685480_5739995628199192056_n.jpg (344.13 KiB) Visad 1871 gånger
Sen gick ena kanalen på tändmodulen, gick bara på 2 cyl.

- 435688588_10167864321560480_7639373269862841357_n.jpg (195.58 KiB) Visad 1871 gånger
Turbo installationen bakom/under sadeln
Sen fortsatte det rackla ytterligare, krysskilen till svänghjulet for, blockpackningen for igen.
Där fick jag nog och ställde bort maskinen för säsongen.
Kollade efter lösningar och kom fram till att jag skulle beställa en packning från Custom Gaskets i Grekland.
Skickade ner en orginal packning som han fick malla från.
Några veckor senare dök det upp en custom skärringpackning.
Den fick ligga till sig fram till mellandagarna då jag monterade ihop motorn.
Satte den i chassiet och körde en värmecykel, sen åkte den ut igen för att efterdra pinnbultarna.

- 471436154_10168828777840480_8820445305759974149_n.jpg (355.88 KiB) Visad 1871 gånger
Började också bygga om chassiet.
Fick tag i en främre bulk från en 2017 Arctic Cat M8000 Hardcore som jag fick för mig att montera.
Byggde en adapter i Docol R8 rör mot Nytrons chassie och lite andra anpassningar. Blev ett nytt styrlänkage.
Rätt nöjd med resultatet, blev bättre än väntat

- 474079378_10168855187965480_155257965019547614_n.jpg (300.31 KiB) Visad 1871 gånger