har hunnit köra lite mer i dag.
har fortfarande små störningar på låga varv i triggern men kommer mest troligt från msd systemet och fördelaren. är nästan bra då den är kall sen blir det värre efter ett par dynopull?? värme i fördelarlocket?? klurar på ett köra en singel mototron och se hur det skulle fungera. laddtiden på en 4cyl motor blir ju ok upp till närmare 9000rpm.
annars har jobbat med laddtryck styrningen som är gjord så man ska kunna köra på allt från grusväg till klistrat så jag kan styra laddtrycket från 0.2bar till ca 3.5bar med bara en enkel vanlig MAC ventil med hjälp av tryckluft och en väldigt mjuk grund fjäder.
man ser den gröna linjen det är trycket på wg fjädersida den matar på 3 bar tills man börjar närma sig target laddtrycket sen sjunker det till ca 1 bar för att ge ca 1.2 bar laddtryck som den va tunad då bilden togs.
sen måste säga att det hänt mycket på turbo sidan sen S81 switser (borgwarner) va ny! den spolar upp sämre än en mycket större holset HX 55 sen räcker den till ungefär samma effekt som en nyare holset HX 35 i toppeffekt
den ger bara 110nm där vid 3000rpm där den lilla B18 motorn gett 155nm med en större MFS hx50
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
men det är rätt låg kompa i denna motor också bara kring 8:1 men det får jag leva med då jag inte har tiden att slipa en ny topp med mindre förbräningsrum (ca 30 timmar effektiv arbets tid och det motsvarar 3 månaders hobby tid för en småbarns pappa med egen firma
käns kul med nya Maxxecu trots att detta inte blir nån jätte frän motor men lär mig massor och det är det viktiga nu och få en bil att leka med lite i sommar då det inte blir nån comp vega denna sesong.
mvh jens