Om den lämnade 210 på hjulen så är det väldigt bra för att vara 2150 om den körts i min bänk, vridmomentet lät lite lågt däremot. Martin Gunnarsson kanske kan flika in vad det blev för siffror, jag vet att våra navdynos mäter rätt likt.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
mattias skrev: ↑mån dec 05, 2022 10:31 am
Om den lämnade 210 på hjulen så är det väldigt bra för att vara 2150 om den körts i min bänk, vridmomentet lät lite lågt däremot. Martin Gunnarsson kanske kan flika in vad det blev för siffror, jag vet att våra navdynos mäter rätt likt.
Ja ok, då är det mer rimligt, ändå saknas lite vridmoment men det är en sak att få topp-effekt och en annan att få ett bra register.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
mattias skrev: ↑mån dec 05, 2022 10:54 am
Ja ok, då är det mer rimligt, ändå saknas lite vridmoment men det är en sak att få topp-effekt och en annan att få ett bra register.
Men det borde ändå vara ett bättre alternativ än en standard 531 topp tänker jag? Borde väl utan problem kunna leverera 350-400 häst tillsammans med en hx35 om allt annat är i ordning? På bilden där uppe ärendet förbränningsrummen på en sugtopp, turboversionen är mer urtagna och rundade.
Ja en topp som räcker så långt på en sugmotor är ju bra mycket bättre än vilken standard 531 som helst.
Allt blir bättre med en bra sugmotor i grunden men med turbo är inte toppen begränsningen, snarare bränslet. Man kan blåsa liv i det mesta tills turbon är bottnad.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Jo det är minst 20-25 hk förluster där, men mer än 200 hk är det nog inte i motorn.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
mattias skrev: ↑mån dec 05, 2022 11:49 am
Jo det är minst 20-25 hk förluster där, men mer än 200 hk är det nog inte i motorn.
Okej men hur som så borde det vara en bra ökning jämfört med en original topp? Vad hade man kunnat förväntat sig för siffror då i motorn med samma saker i övrigt? 160hk?