
Volvo 245 V8
Re: Volvo 245 V8
Ser bra ut ju! Kul att bygga på en motor som det finns eftermarknadsdelar till.
Tror du inte det är smidigare med ett vanligare sprut?

Jonas Runeson
BMW E28 M30 Turbo DCT
BMW E30 340i projekt
BMW E28 M30 Turbo DCT
BMW E30 340i projekt
Re: Volvo 245 V8
Tack!
Ja det finns ju en hel uppsjö på marknaden, men det fina med Edelbrocks version är att allt är i ett paket, från fördelare till spridare, med kabelhärva och allt, det är väldigt användarvänligt, men vad somnar lite synd är att programvaran inte går att modifiera allt för mycket, inte som holleys system, utan är mer plug and play. Men köper man Holley måste man köpa var komponent för sig.. Så jag velar ännu.

Instagram: https://instagram.com/dave_vlnt?r=nametag
Instsgram: https://www.instagram.com/edge_street_customs/
Volvo V90[Pebben] 1:st Air lambo edition (Sold)
Volvo 245 [V8agon] building in progress..
Re: Volvo 245 V8
Varför snöa in sig på dom amerikanska spruten? Ett MaxxECU kommer att göra allt du vill och lite till och finns utmärkt support i närheten
Re: Volvo 245 V8
Tja, jag vet egentligen inte, det finns ju såklart andra, men jag gillar helhetslösningarna som dom amerikanska spruten ger. Nåt måste man ju välja..
Instagram: https://instagram.com/dave_vlnt?r=nametag
Instsgram: https://www.instagram.com/edge_street_customs/
Volvo V90[Pebben] 1:st Air lambo edition (Sold)
Volvo 245 [V8agon] building in progress..
Re: Volvo 245 V8
Jag har själv funderat på att bygga en smallblock med insprut och turbo. Då har jag spanat på edelbrocks EFI insug "pro-flow" och sedan köra med något vanligare sprut som steve va inne på ex. ECUmaster det tycker jag är mest pristvärt. Maxxecu saknar vissa funktioner på de billigare varianterna.
Kolla även på Motortrends "Coil near plug" artikell där ser du när dom monterat nyare tändspolar på ventilkåporna istället för fördelare. Enligt mig enklare att styra allt via sprutet tändning, bränsle osv. En ecu inte massa boxar som styr allt möjligt
. Kanske blir trångt med tändspolar beroende på hur turbos hamnar 
Kolla även på Motortrends "Coil near plug" artikell där ser du när dom monterat nyare tändspolar på ventilkåporna istället för fördelare. Enligt mig enklare att styra allt via sprutet tändning, bränsle osv. En ecu inte massa boxar som styr allt möjligt


Jonas Runeson
BMW E28 M30 Turbo DCT
BMW E30 340i projekt
BMW E28 M30 Turbo DCT
BMW E30 340i projekt
Re: Volvo 245 V8
Ja, det kan man ju faktiskt göra, ska kolla lite olika lösningar, pchtack för tipset med modernare tändspolar, kanske är det man ska satsa på.. är ju kanske lite stabilare och säkrare när man måste ha ordentlig tändning.. mindre kul var priset, kanske till nästa säsong..Runeson wrote: ↑Thu Feb 02, 2023 11:39 am Jag har själv funderat på att bygga en smallblock med insprut och turbo. Då har jag spanat på edelbrocks EFI insug "pro-flow" och sedan köra med något vanligare sprut som steve va inne på ex. ECUmaster det tycker jag är mest pristvärt. Maxxecu saknar vissa funktioner på de billigare varianterna.![]()
Kolla även på Motortrends "Coil near plug" artikell där ser du när dom monterat nyare tändspolar på ventilkåporna istället för fördelare. Enligt mig enklare att styra allt via sprutet tändning, bränsle osv. En ecu inte massa boxar som styr allt möjligt. Kanske blir trångt med tändspolar beroende på hur turbos hamnar
![]()
Instagram: https://instagram.com/dave_vlnt?r=nametag
Instsgram: https://www.instagram.com/edge_street_customs/
Volvo V90[Pebben] 1:st Air lambo edition (Sold)
Volvo 245 [V8agon] building in progress..
Re: Volvo 245 V8
Är ju inga problem att köra med en stummad fördelare och en tändspole heller