Jag kommer att behöva få bilden att väga lite till för att kunna SFRO-bes men nu kan man plannera bättre för att bibehålla/justera viktfördelningen samtidigt som man får den tyngre där det behövs.
Ferrari F40 LM replika
Re: Ferrari F40 LM replika
Vägde bilen för någon vecka sedan med för att få en uppfattning och totalvikt och viktfördelning, den väger i dagsläget 937kg fördelat ca 60/40.
Jag kommer att behöva få bilden att väga lite till för att kunna SFRO-bes men nu kan man plannera bättre för att bibehålla/justera viktfördelningen samtidigt som man får den tyngre där det behövs.


Jag kommer att behöva få bilden att väga lite till för att kunna SFRO-bes men nu kan man plannera bättre för att bibehålla/justera viktfördelningen samtidigt som man får den tyngre där det behövs.
Re: Ferrari F40 LM replika
Lägg gärna upp lite bilder på vad som är gjort med PV:n också 
Såg den ifjol då jag lämnade min bil på vinterförvaring i längan mittemot och såna där bilar gillar man ju

Såg den ifjol då jag lämnade min bil på vinterförvaring i längan mittemot och såna där bilar gillar man ju

Re: Ferrari F40 LM replika
Det är en PV -58 med cheva 305 och TH350, erservo från Corsa och kortad styrväxel från Volvo 340, ventilerade bromsar från 240T fram och 740 bak, 740 bakaxel, BMW 325 stolar och baksäte, fjärrstyrd elektrisk flippfront, mm mm

- Daniel-635
- Forumsberoende
- Posts: 2775
- Joined: Fri Jan 04, 2008 7:13 pm
- Location: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Ferrari F40 LM replika
Kul att Ferrarin hamnade här !
Lite boost som Säverturbo kan behöva.
Lite boost som Säverturbo kan behöva.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Re: Ferrari F40 LM replika
Jag letar någon som kan tillverka en adapter mellan svänghjul och koppling till ett vettigt pris.
Någon som vet av någon bra firma/person som brukar ta på sig såna arbeten? (max diameter är 250mm)
Gärna i närheten av Umeå men inget måste.

Någon som vet av någon bra firma/person som brukar ta på sig såna arbeten? (max diameter är 250mm)
Gärna i närheten av Umeå men inget måste.
Re: Ferrari F40 LM replika
Prova ringa Jeppe och Niklas i Överboda
De har fina svarv/fräsmaskiner
Och är bilkillar själva
Jeppes Tools and Stuff
www.jeppes.net
Ring, SMSa eller mejla så löser vi alla problem: 070-55 19 765, jeppe@jeppes.net
De har fina svarv/fräsmaskiner
Och är bilkillar själva
Jeppes Tools and Stuff
www.jeppes.net
Ring, SMSa eller mejla så löser vi alla problem: 070-55 19 765, jeppe@jeppes.net

Re: Ferrari F40 LM replika
Tackar, jag ska prova med detT-27 wrote: ↑Sun Oct 29, 2023 6:55 pm Prova ringa Jeppe och Niklas i Överboda
De har fina svarv/fräsmaskiner
Och är bilkillar själva
Jeppes Tools and Stuff
www.jeppes.net
Ring, SMSa eller mejla så löser vi alla problem: 070-55 19 765, jeppe@jeppes.net

Re: Ferrari F40 LM replika
Liten uppdatering med bättre spec på hela bygget
F40 LM
Motor: Maserati Quattroprte M139 med torrsump och insug från Ferrari F430
Luftburk: Ferrari F430
Avgas: grenrör Quattroporte(höger på vänster sida och tvärtom) universal kattar, sen får vi se.
krängningshämmare fram/bak: Ferrari 355
Motor/växellådskuddar: Case IH Traktor
Växellåda: Audi R8/Lambo Gallardo manuell 6-växlad
Fälgar/däck fram: 3sdm fälgar som är 19x9.5", 265/35-19 däck
Fälgar/däck bak: 3sdm fälgar som är 19x12" 325/30-19 däck
Styrväxel: Iveko daily med styrleder från BMW
Rattaxel: Alfa romeo 75
Spindlar fram/bak: Billet alu med leder från Ferrari 355
Hjullager fram/bak: Audi A3
Bromsskivor runt om: 345mm Golf R
Bromsok: 4-kolvs brembo
Bromsvåg universal och pedalställ från Testarossa
Framruta: Citroen cx
Coilovers: Lotus Exige (dåliga som måste bytas)
Kylarrör, bromsvätskebehållare och handbromsspak: Ferrari 360
Kylare: Griffin universal
Värme/AC-paket och kondensor: universal
Säkert glömt en del men ungefär så ser det ut i dagsläget

F40 LM
Motor: Maserati Quattroprte M139 med torrsump och insug från Ferrari F430
Luftburk: Ferrari F430
Avgas: grenrör Quattroporte(höger på vänster sida och tvärtom) universal kattar, sen får vi se.
krängningshämmare fram/bak: Ferrari 355
Motor/växellådskuddar: Case IH Traktor
Växellåda: Audi R8/Lambo Gallardo manuell 6-växlad
Fälgar/däck fram: 3sdm fälgar som är 19x9.5", 265/35-19 däck
Fälgar/däck bak: 3sdm fälgar som är 19x12" 325/30-19 däck
Styrväxel: Iveko daily med styrleder från BMW
Rattaxel: Alfa romeo 75
Spindlar fram/bak: Billet alu med leder från Ferrari 355
Hjullager fram/bak: Audi A3
Bromsskivor runt om: 345mm Golf R
Bromsok: 4-kolvs brembo
Bromsvåg universal och pedalställ från Testarossa
Framruta: Citroen cx
Coilovers: Lotus Exige (dåliga som måste bytas)
Kylarrör, bromsvätskebehållare och handbromsspak: Ferrari 360
Kylare: Griffin universal
Värme/AC-paket och kondensor: universal
Säkert glömt en del men ungefär så ser det ut i dagsläget
Last edited by Lockner on Sat Nov 18, 2023 5:08 pm, edited 2 times in total.
Re: Ferrari F40 LM replika
Kapat hål i huven för att kunna planera vart det finns plats att placera bla bromsvätskebehållare, batteri mm eftersom kanalen mellan kylare och huv kommer ta lite plats.

Sedan vart jag sugen att göra något klart så då började jag lacka bromsoken, inte för att det är prioriterat utan för att det ibland är skönt att göra klart något

Sedan vart jag sugen att göra något klart så då började jag lacka bromsoken, inte för att det är prioriterat utan för att det ibland är skönt att göra klart något
