Blev mycket text
Midnight Race Week är slut!
Första helgen och körde klassen Pro et, skrev dial in på 9.85 tänkte skriva 9.80 men inte går det så fort. Ja vad gick det då

1a repan ut blev pb 9.80/235 typiskt

men glad för ett pb iallafall. Och högsta slutfarten blev 239 på en sämre tid under dagen. Sen blev det bara dåliga repor, hade gjort lite förändringar innan denna helg.
Elimineringen söndagen glömde jag ändra mitt dial in så jag skulle få starta ca 1.8sek efter Kent Sehlkvist (han vann klassen så stort Grattis) det skulle bli väldigt tufft att vinna över han. Taggad till tusen var jag, rödlyktar -0,018 slirar iväg och ja det var nära muren ca100-150m ut
Hem och ändra tillbaka allt som det var innan förutom att jag hade mer startvarv, hjullyften är borta.
På torsdagen var det T&T
1a repan 9.72/231 kändes bra hela repan
2a blev sämre 9.90/235
3a 9.50/236 pb igen
Grymt härlig känsla efter den repan.
På kvällen skulle det vara Pite Open street race, beslutsångest om jag skulle köra eller spara på bilen till dagen efter och jaga bättre tider när det var tävling nr 2.
For dit som publik, oj vad jag ångrade mig direkt

Grattis Mattias till vinsten
Fredag deltävling 2 så körde jag prova på.
Körde ju pb på vänster bana dan före så vi kör vänster bana och laborerade med däckstryck, startvarv och laddtryck flera repor. Hade problem med 5växel en repa så det tog några repor innan jag vågade växla fort till den, så beslutade att köra en sista repa för dagen klockan var kring 18.
60fot 1.42 9.76/228
Joakim Ahlgren tyckte vi skulle köra höger bana, crewet förklara varför vi hade valt vänster bana. Fram med datorn mer varv och laddtryck och säger att nu är det den absolut sista repan,låter den svalna en stund. Kl är ca 20.00, 9.69/237 60fot 1.44 det bettade bra, en bit ut innan 60foten känner jag att den inte riktigt orkar men växlarna satt perfekt. Passerar mållinjen och bestämmer mig för en repa till

Ställer upp varvet till 7500rpm laddtrycket till 1.8bar. Kl 20.30 står vi redo på startlinjen. Nu bar det iväg det kändes i kroppen och växlarna satt som dom skulle.
9.43/238 6.03/182 60fot 1.37


fan va glad man blev. Äntligen under 1.40 i 60fot.
Men det finns en hel del kvar att justera på chassit, men går sakta fram för oss amatörer

19 repor denna vecka blev det.
Riktigt nöjd med motorn, den levererar kan man väl gott säga

bra tunat av Sävar Motor och toppen är gjord av CarlJohan Ceder
Kamvalet m.m är Lars-olof Lundkvist inblandad i.
Vill tacka familjen, farsan, Christian, Daniel och johnny för all hjälp denna vecka. Finns så många fler man vill tacka oxå. Man gör inte det här själv utan hjälp.
Även tack till Anton för fix av alu svets.
Stort tack till SHRA Luleå och all personal för denna vecka. Banan var grymt bra

Kul att träffa alla gamla och nya bekanta.
Roligt att bilen uppskattas av så många oxå. Blev en hel roman det här.
#sävarmotor #espgaraget #stenmansmotor #laitispiteå