Worre skrev:jag skulle ju hämta nyklar åt dig men när jag kom tebax var du ju borta.
så jag tänkte att om du skulle hinna köra nått så är det ju lika bra att skruva lös den...
gick fint att ligga under, DEN ÄR JU HÖG
Jag älskar nog dig Worre, du är en True Sportsman, men inte fan skruvade du på min bil? Team kompis? Mjaa
hehe, synd att knuten for för dig Pitebo.
haha din var ju inte i behov av skruv hjälp
sen så fick ja ju nått annat att göra än trampa runt me sparkgrejjen
jag skulle ju hämta nyklar åt dig men när jag kom tebax var du ju borta.
så jag tänkte att om du skulle hinna köra nått så är det ju lika bra att skruva lös den...
gick fint att ligga under, DEN ÄR JU HÖG
Antog att det kanske var du som var hjälten, tackar så mycket! Vi insåg att vi behövde pallbockar och domkraft förutom knuten så vi åkte efter grejer! synd som fan att det andra knuten var åt helvete den med, men 2 st nya är inhandlade från chefens pappa, de kommer från en fendth traktor=) och var rätt så billiga, så nu ska bilen ihop så man hinner justera lite och kanske åka lite gatrace..... funderar lite på att bygga niotummare i fyrlänk, men det drar fort iväg en slant eller 2 och isf vill jag ha större hjul och det skulle se knäppt ut med dessa skärmbreddare tror jag. Lösningen blir linelock så man kan spänna upp drivlinan lite bättre i starten och så hårdare bakfjädrar så att den inte sätter sig så vansinnigt hårt, då bör det hålla rätt bra!
hoppas inte för mkt... allt kan gå sönder...
jobbigt att det var båda knutarna kollade inte äns på den andra.
måste bara säga att jagh är grymt imponerad av resten av bygget ditt
dellortos är jättefina att hålla på med, enkelt att bestycka uppifrån och så, men mikunisarna flödar mkt bättreoch så är det inget problem med nålventilernas storlek i dem.... blir det nåt annat så blir det sprut, men nog ska det gå att få till mikunisarna.....
så ja, nu sitter bilen ihop igen, har tankat mer VP csp och installerat G-tech, så tänkte åka förbi lokala skrothandeln för att väga bilen, sen ut och gasa för att se vad den gör 402m på gatan, men tur som fan att jag fick för mig att kolla däcktrycket, för jag har krökt alla 10 hjulbultar måste ha nypt fast nåt djuriskt då knuten for för mig...... nu ska bättre bultar dit!
Fler roliga fel på min bil, var lös med plenumet i dag för att få upp mer flottörhustryck i gasarna, vad upptäcker jag då.........Jo att jag bara haft typ halv gas på skäpet inte konstigt att den känndes orklös och ovillig att varva 12.43 är rätt ok med halv gas ju....
nu ska gaswiren fixas och så lär man få börja om från början med bestyckning.....hoppas den blir argare nu när spjällen står vidöppna......
Nya M14 hjulbultar införskaffade och G-tech redo att testas.... återkommer till veckan
nej, kan jag inte påstå, är fortfarande sjukskriven pga denna jävla infektion i armen, farsan har fixat dit nya grövre hjulbultar och justerat gaswiren så den ger fullgas, den går fortfarande dåligt på mellanlast, men nu drar den fint till 9000 varv och vid tillfället du såg mig hade jag skenande laddtryck(wg strular) men den verkar gilla laddtryck, kritade hela 2:an och en bra bit på 3:an oxå med slicksen....
nu har jag tyvärr fått en slang inopererad i armen, så den går inte att böja alls.... så det går inte att köra längre... får se om snön har kommit när jag är frisk igen....????