Pitebo's 02:a SÅLD!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Worre
För mycket laddtryck

Inlägg av Worre »

peppe skrev:
Worre skrev:jag skulle ju hämta nyklar åt dig men när jag kom tebax var du ju borta.
så jag tänkte att om du skulle hinna köra nått så är det ju lika bra att skruva lös den...
gick fint att ligga under, DEN ÄR JU HÖG :wink:
Jag älskar nog dig Worre, du är en True Sportsman, men inte fan skruvade du på min bil? Team kompis? Mjaa :D

hehe, synd att knuten for för dig Pitebo.
haha din var ju inte i behov av skruv hjälp :lol:
sen så fick ja ju nått annat att göra än trampa runt me sparkgrejjen :wink:
naaeee vill it
Worrsjö Plåt
Pitebo
För mycket laddtryck

Inlägg av Pitebo »

jag skulle ju hämta nyklar åt dig men när jag kom tebax var du ju borta.
så jag tänkte att om du skulle hinna köra nått så är det ju lika bra att skruva lös den...
gick fint att ligga under, DEN ÄR JU HÖG

Antog att det kanske var du som var hjälten, tackar så mycket! Vi insåg att vi behövde pallbockar och domkraft förutom knuten så vi åkte efter grejer! synd som fan att det andra knuten var åt helvete den med, men 2 st nya är inhandlade från chefens pappa, de kommer från en fendth traktor=) och var rätt så billiga, så nu ska bilen ihop så man hinner justera lite och kanske åka lite gatrace..... funderar lite på att bygga niotummare i fyrlänk, men det drar fort iväg en slant eller 2 och isf vill jag ha större hjul och det skulle se knäppt ut med dessa skärmbreddare tror jag. Lösningen blir linelock så man kan spänna upp drivlinan lite bättre i starten och så hårdare bakfjädrar så att den inte sätter sig så vansinnigt hårt, då bör det hålla rätt bra!
Användarvisningsbild
Worre
För mycket laddtryck

Inlägg av Worre »

hoppas inte för mkt... allt kan gå sönder...
jobbigt att det var båda knutarna kollade inte äns på den andra.
måste bara säga att jagh är grymt imponerad av resten av bygget ditt :wink:
naaeee vill it
Worrsjö Plåt
Pitebo
För mycket laddtryck

Inlägg av Pitebo »

tackar så mkt worre, bara jag får sortera ut de värsta problemen så kan det nog bli fart i gammmotorn, annars får jag väl bygga en ny i vinter....
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av robban »

kasta tillbaka dellisarna :)
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
flp
För mycket laddtryck

Inlägg av flp »

det är ju fränt med motorcykelgasare :)

MVH Micke
Fat people are harder to kidnap!
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo
402m: 10.44@217km/h
Pitebo
För mycket laddtryck

Inlägg av Pitebo »

dellortos är jättefina att hålla på med, enkelt att bestycka uppifrån och så, men mikunisarna flödar mkt bättreoch så är det inget problem med nålventilernas storlek i dem.... blir det nåt annat så blir det sprut, men nog ska det gå att få till mikunisarna.....
Pitebo
För mycket laddtryck

Inlägg av Pitebo »

så ja, nu sitter bilen ihop igen, har tankat mer VP csp och installerat G-tech, så tänkte åka förbi lokala skrothandeln för att väga bilen, sen ut och gasa för att se vad den gör 402m på gatan, men tur som fan att jag fick för mig att kolla däcktrycket, för jag har krökt alla 10 hjulbultar :shock: måste ha nypt fast nåt djuriskt då knuten for för mig...... nu ska bättre bultar dit!
Pitebo
För mycket laddtryck

Inlägg av Pitebo »

Fler roliga fel på min bil, var lös med plenumet i dag för att få upp mer flottörhustryck i gasarna, vad upptäcker jag då.........Jo att jag bara haft typ halv gas på skäpet :oops: inte konstigt att den känndes orklös och ovillig att varva :lol: 12.43 är rätt ok med halv gas ju....

nu ska gaswiren fixas och så lär man få börja om från början med bestyckning.....hoppas den blir argare nu när spjällen står vidöppna......

Nya M14 hjulbultar införskaffade och G-tech redo att testas.... återkommer till veckan
Användarvisningsbild
powerpak
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av powerpak »

ibland är det de billiga felen som jävlas mest :lol:

tror det kommer röra sig sedan jag..
till vintern:E30 m50@PT-SC61 PPF-rör .TIAL 38 WG
Bjarne...
Lite mer laddtryck

Inlägg av Bjarne... »

nåå, händer det nå?
Björn Forsberg
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av johanedstrom »

jag hamnade bakom denna helgalna 02 vid ett rödljus i stan, trosdag tror jag det var.. den verkar gå riktigt hårt nu! men med lite förgasarbludder? ;)
E21 Turbo
Min bil!
Användarvisningsbild
Worre
För mycket laddtryck

Inlägg av Worre »

hur går det för dig? håller det eller :?: :wink:
naaeee vill it
Worrsjö Plåt
Användarvisningsbild
flp
För mycket laddtryck

Inlägg av flp »

såg att du snöt förbi på "storvägen" förbi bilprovningen i onsdags där lite före 4 :) skulle besikta gammvolvon :) fått ordning på den nu eller?

MVH Micke
Fat people are harder to kidnap!
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo
402m: 10.44@217km/h
Pitebo
För mycket laddtryck

Inlägg av Pitebo »

nej, kan jag inte påstå, är fortfarande sjukskriven pga denna jävla infektion i armen, farsan har fixat dit nya grövre hjulbultar och justerat gaswiren så den ger fullgas, den går fortfarande dåligt på mellanlast, men nu drar den fint till 9000 varv och vid tillfället du såg mig hade jag skenande laddtryck(wg strular) men den verkar gilla laddtryck, kritade hela 2:an och en bra bit på 3:an oxå med slicksen....

nu har jag tyvärr fått en slang inopererad i armen, så den går inte att böja alls.... så det går inte att köra längre... får se om snön har kommit när jag är frisk igen....????
Skriv svar