Copy&paste här nu från en annan tråd. Så det blir lite uppdatering här också.
Detta inlägg blir tillbaka till april/maj.
Så uppdaterar jag löpande framöver.
Det närmar sig fort den första provkörningen. 😏
I helgen har jag fått gjort en del, bland annat svetsat bakdiffen, fortsatt på avgassystemet och knappat igång dashen och fått det att lira tillsammans med sprutet 😃👌🏻
Jag har varit riktig dålig på att ta bilder i helgen, de får det bli ändring på.
För att få plats med fästet för vajrarna på växellådan blev jag illa tvungen att bygga om växellådatunneln vilket blev mer arbete än jag hade tänkt mig, men det blev plats tillslut och nu efter en del justering verkar det fungera utan problem.
Började lufta bromsar också, men då en luftnippel hade valt att sätta igen efter alla år så fick det avbrytas och nya inhandlas.
Bifogar en bild på dashen, hur det ser ut nu. Kommer adderas lite och göras om, men glädje att det lirar 😏
Lite mer bilder i denna uppdatering

Har en tanke om att få provköra bilen en sväng här i helgen, så har varit många timmar i garaget nu. Men säcken knyts ihop.
Har snickrat färdigt avgassystemet nu, onödigt krångligt att bygga ett helt avgas med piecuts, men det är ju otroligt snyggt.
Blivit måååånga timmar med svetsen med tanke på alla skarvar, men det får det vara värt.
Allting helsvetsat och färdigt, fick även bli en ljuddämpare med. Gör väl kanske ingen stor nytta.

Har en till likadan liggande jag med enkelhet kan bygga in om det krisar.
Blev även ny Payback olja i växellådan, en sugpump från Swedol gjorde det hela väldigt enkelt.
Blev lite knappande på datorn också och komponera ihop det jag anser viktigt att ha koll på i dashen.
Efter diverse diskussioner med folk som byggt VR6 tidigare fick jag besked att vattnet skulle stå still i toppen om jag pluggade en vattenkanal i toppen som OEM tycks gå till värmepaketet. Så det va bara börja riva för att bygga om detta, H2M Racing ställde upp och kunde leverera lite svetsmuttrar, AN kopplingar och slang på en röd dag, vilket uppskattas
Borrade hål i den täckplatta jag använt och svetsade fast en AN8 anslutning.
Blev lite ombyggnation av vattenröret till returen och svetsat på AN8 här med. Så nu ska väl vattnet cirkulera i toppen.
När jag ändå va av med allt här fram passade jag på att lacka detaljerna i fronten, svart gjorde sig helt klart bättre än ”rostbrunt”
Blev även nya speglar på bilen, dessa är lite större än dom jag hade tidigare.
Hjälpte på en del, så nu ser man allafall lite bakåt.
Det är lite småfix att göra nu innan bromsning i slutet på maj, men de ska nog hinnas med.

Så får vi se om det håller ihop och levererar lite effekt