Suzuki Gsx-r EFI
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 227
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Gjort om adaptern till compound snurran, insåg att jag ville mäta avgasmottryck även på den stora turbon =)
- Bilagor
-
- 20211021_163912.jpg (194.4 KiB) Visad 5320 gånger
-
- 255891686_4984696688224747_8450977871469282434_n.jpg (222.39 KiB) Visad 5320 gånger
-
- 255584547_4984696684891414_331370696154057304_n.jpg (138.34 KiB) Visad 5320 gånger
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 227
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Bilder
- Bilagor
-
- 20211021_162628.jpg (218.32 KiB) Visad 5320 gånger
-
- 20211021_163738.jpg (209.4 KiB) Visad 5320 gånger
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 227
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2794
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Fränt, hoppas du inte har kinkiga grannar i närheten !
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- blackadder
- Forumsberoende
- Inlägg: 940
- Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
- Ort: Dingle
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Otroligt att det går att få en sån effekt!
Hade man sagt det för 20 år sedan hade man blivit kallad byfåne...
Blir väl dags att se över chassiet om du ska ha ner den effekten i backen?
Hade man sagt det för 20 år sedan hade man blivit kallad byfåne...
Blir väl dags att se över chassiet om du ska ha ner den effekten i backen?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 227
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Har som tur inga grannar i närheten, så det är bara att ösa på =)
Motorn kommer att dö i bänken, så behöver inte tänka på chassit. När jag byggde min första turbohoj för 15 år sedan var 300hp mäktigt.
blev ett 600 hästars svep idag
https://youtu.be/ongYfkP-1K8?si=zdLM8sxfnsVBegOm
Motorn kommer att dö i bänken, så behöver inte tänka på chassit. När jag byggde min första turbohoj för 15 år sedan var 300hp mäktigt.
blev ett 600 hästars svep idag
https://youtu.be/ongYfkP-1K8?si=zdLM8sxfnsVBegOm
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Suzuki Gsx-r EFI
frän dyno anlägning du har! det är kul att ha en egen motor i bänken och eprimentera på i lugn och ro ! synd du bor så långt bort annars hade jag kommit på studio besök! mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 227
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Det är magiskt med egen bänk, ingen stress och alltid skönt att kunna gå ut och dra ett pull när abstinensen efter laddtryck är för stort!Jens Gustavsson skrev: ↑tor okt 12, 2023 9:36 am frän dyno anlägning du har! det är kul att ha en egen motor i bänken och eprimentera på i lugn och ro ! synd du bor så långt bort annars hade jag kommit på studio besök! mvh jens
Du är alltid välkommen på ett besök.
Körde ut skapligt med effekt igår 657hp
https://youtube.com/shorts/PdAd4pgAydk? ... Stt_SdyZS9
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 227
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Nytt block, nu skall det laddas för 1000 hästar =)
- Bilagor
-
- 20231204_183644.jpg (77.17 KiB) Visad 3922 gånger
-
- 20231204_183120.jpg (92.36 KiB) Visad 3922 gånger
- blackadder
- Forumsberoende
- Inlägg: 940
- Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
- Ort: Dingle
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Jösses!
Vad är det för block?
/Peter
Vad är det för block?
/Peter
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 227
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Suzuki Gsx-r EFI
1056 hp blev det vid 5,5bar 11200rpm
Har satt ihop lite bilder i en klipp här:
https://www.youtube.com/watch?v=_ukw-0zTPZ4
Har satt ihop lite bilder i en klipp här:
https://www.youtube.com/watch?v=_ukw-0zTPZ4
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 260
- Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
- Ort: Vadstena
- Kontakt:
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Heelt jävla galet, på bästa möjliga sätt.
Detaljerna på ditt bygge är ju heeeelt skruvade, putsen, varenda detalj.
Oerhört imponerande.
Detaljerna på ditt bygge är ju heeeelt skruvade, putsen, varenda detalj.
Oerhört imponerande.
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Hans-Åke Rahm.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1091
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Suzuki Gsx-r EFI
riktigt frän! vad kör du för PR över turbosarna ? ungefär samma eller kör du en hårdare? mäter du avgastryck på båda?
mvh jensa
mvh jensa
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 227
- Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am
Re: Suzuki Gsx-r EFI
Det beror på vart jag är i svepet. Jag kör bägge wg med tryck i hatten. WG1 loggar jag position med en lägesgivare för att bygga kunskap.Jens Gustavsson skrev: ↑lör feb 22, 2025 12:01 am riktigt frän! vad kör du för PR över turbosarna ? ungefär samma eller kör du en hårdare? mäter du avgastryck på båda?
mvh jensa
Jag har satt upp en extra PID för att styra en extra tabell på WG1 där jag beställer önskat totalt tryck.
I början kör jag den lilla turbon hårt för att bygga laddtryck och få igång den stora sedan växlar jag över.
Jag loggar avgasmottryck och temp över bägge snurrorna. Tyvärr var sensorn fylld med vatten på lilla turbon vid svepet så den visade max tryck hela tiden.
Jag kör G45-1600 snurran strax under PR4 i dess "sweet spot"