T24-R
- Johan Posth
- Forumsberoende
- Inlägg: 710
- Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
- Ort: Laxå
Har byggt en liten tank som vi sätter förpumpen i, vi gör detta för att orginal tanken e 2-delad (fotogen) och är av SKIT tunn aluminium så vi hittade inge lämplig alu stump.
Vi har även dragit en massa el, så det e sladdar alla stans
Ska meka mer under helgen så det kan hitta på att dyka upp fler bilder..
Vi har även dragit en massa el, så det e sladdar alla stans

Ska meka mer under helgen så det kan hitta på att dyka upp fler bilder..
- Johan Posth
- Forumsberoende
- Inlägg: 710
- Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
- Ort: Laxå
Nja, det har stannat av för tillfället, jag är i Gällivare och jobbar, Gabben ligger i lumpen och Thomas jobbar natt på gotlandsfärjan, så det e ingen som e så jätte sugna just nu
Men jag kommer hem om 4v och thomas slutar på färjan då så då blir det för hoppnings vis mer gjort..
Vi har bara dragit en massa el sedan sissta rapporten här på forumet..
så det som igentligen är kvar är att dra soppa ledningar, och bygga dit våran "nya" hydralpump.
Sen så är den i stort sätt klar..
Men jag kan lova att det kommer mer bilder när projeket återupptar igen

Men jag kommer hem om 4v och thomas slutar på färjan då så då blir det för hoppnings vis mer gjort..
Vi har bara dragit en massa el sedan sissta rapporten här på forumet..
så det som igentligen är kvar är att dra soppa ledningar, och bygga dit våran "nya" hydralpump.
Sen så är den i stort sätt klar..
Men jag kan lova att det kommer mer bilder när projeket återupptar igen

Börjar bli dax för en uppdat nu.
Vi håller på att byta motor nu i skapelsen, vi har nämligen tröttnat på bensinare.
så därför har vi vart och köpt en merca dizzel, en 3liters femma..
Lite bilder då..


Å så en bild på den "lilla" turbon som kommer från en 14l scania v8..

Det vart allt för tillfället..
Vi håller på att byta motor nu i skapelsen, vi har nämligen tröttnat på bensinare.
så därför har vi vart och köpt en merca dizzel, en 3liters femma..
Lite bilder då..


Å så en bild på den "lilla" turbon som kommer från en 14l scania v8..


Det vart allt för tillfället..
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 131
- Blev medlem: lör feb 12, 2005 10:26 pm
- Ort: Strängnäs igen!
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 13
- Blev medlem: mån feb 06, 2006 9:07 pm
- Ort: Skellefteå med omnejd
Dom går inte speciellt ekonomiskt, runt 1l mil vill dom ha iallafall, många säger 0.7 osv, men av erfarenhet så har jag kommit fram till att litern ska dom ha.Brewmaster skrev:Tufft bygge!![]()
Har hittat en skogsbil med en sån maskin i!
Drar en så mycke diesel och hur mycket effekt har den?
Ledsen för att ja snodde tråden
Finns två trelitersversioner som är vanliga iallafall, den tidiga 240, 3.0 och den senare 300d motorn.. den nyare går billigare, men den äldre är det lite mer vrid i enligt mitt tycke, den har även större dieselpump..
Tror effekten ligger och nosar på 100 strecket.. 96hk eller liknande.
Peugeot 407Sw 2.0Hdi -05 (Error edition) -- Vw typ1 1500 Lim -67 -- Horlaris indy 500SKS -89 (Kört in i en tall-edition)
240 3,0=80hkFosgate skrev:Dom går inte speciellt ekonomiskt, runt 1l mil vill dom ha iallafall, många säger 0.7 osv, men av erfarenhet så har jag kommit fram till att litern ska dom ha.Brewmaster skrev:Tufft bygge!![]()
Har hittat en skogsbil med en sån maskin i!
Drar en så mycke diesel och hur mycket effekt har den?
Ledsen för att ja snodde tråden
Finns två trelitersversioner som är vanliga iallafall, den tidiga 240, 3.0 och den senare 300d motorn.. den nyare går billigare, men den äldre är det lite mer vrid i enligt mitt tycke, den har även större dieselpump..
Tror effekten ligger och nosar på 100 strecket.. 96hk eller liknande.
300d=88hk