Hvor høyt bensintrykk?
Hvor høyt bensintrykk?
Hvor høyt bensintrykk skal man ha på SU/Stromberg gassere når de arbeider uten turbotrykk?
Tor
87 Audi 200 TQ 10V
68 VW variant, orginalbil
73 1303S 2.0 t4.
87 Audi 200 TQ 10V
68 VW variant, orginalbil
73 1303S 2.0 t4.
en volvo 340 ska enligt misab ha 0,13 bar... dom föreslår minsta möjliga tryck utan effektförlust för att hålla minimal bränsleförbrukning osv...
så däromkring bör du nog kunna ligga
de andra tryckregulatorerna dom säljer har 0,10 eller 0,16 bars tryck, och är inställda från fabrik för man ska slippa pilla, det går ju självklart justera och mäta upp trycket... men nånstans mellan 0,13 & 0,16 alltså borde funka fint, beror väll på hur stor motorn är oxå hur du har justerat munstycket
så däromkring bör du nog kunna ligga
de andra tryckregulatorerna dom säljer har 0,10 eller 0,16 bars tryck, och är inställda från fabrik för man ska slippa pilla, det går ju självklart justera och mäta upp trycket... men nånstans mellan 0,13 & 0,16 alltså borde funka fint, beror väll på hur stor motorn är oxå hur du har justerat munstycket
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
su strombergarna ska ha ganska högt ca 0.4-0.6 bar
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
jens du har väll själv en malpassi tryckregulator?? men vilken modell?
finns det nån standard som går köra på i princip vilken motor som hellst eller är alla begränsade inom olika områden? det verkar ju vettigt att köra med en tryckklocka även om man köper en färdigiställd regulator för börjar man skruva har man ju ingen koll längre..
finns massa att välja mellan här, vilken är vettigast att köpa?
http://www.misab.se/tryckregulator.htm
går det inte använda den längst upp även till turbo? och vad spelar det för roll att det är 2 anslutningar på den? går väll lika bra att sätta en t-korsning om man har dubbla gasare?
på B21AT motorerna får förgasarna soppa med den vanliga mekaniska pumpen antar jag? borde det inte vara ganska ojämt bränsletryck med en sådan? nån som mätt trycket?
hur fungerar förgasarna om man höjjer trycket med elpump & tryckregulator, blir de nå fetare blandning med tanke på att det är flottör & grejjer går det trycksätta förgasaren överhuvudtaget?
finns det nån standard som går köra på i princip vilken motor som hellst eller är alla begränsade inom olika områden? det verkar ju vettigt att köra med en tryckklocka även om man köper en färdigiställd regulator för börjar man skruva har man ju ingen koll längre..
finns massa att välja mellan här, vilken är vettigast att köpa?
http://www.misab.se/tryckregulator.htm
går det inte använda den längst upp även till turbo? och vad spelar det för roll att det är 2 anslutningar på den? går väll lika bra att sätta en t-korsning om man har dubbla gasare?
på B21AT motorerna får förgasarna soppa med den vanliga mekaniska pumpen antar jag? borde det inte vara ganska ojämt bränsletryck med en sådan? nån som mätt trycket?
hur fungerar förgasarna om man höjjer trycket med elpump & tryckregulator, blir de nå fetare blandning med tanke på att det är flottör & grejjer går det trycksätta förgasaren överhuvudtaget?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag hadde en fkt2 när jag hadde förgasare men de går utmärkt att andvända till en sugmotor också om man skiter i slangen till tryckröret på fjäder sidan, men det är lite jobbigare när man ska ha retur till tanken(men bättre). nu när jag har insprutning har jag en standard 740turbo regulator(3bar+laddtryck)
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
hmm ja fattade nog lite fel först men nu förstår jag lite bättre..
har du testat dom progresiva nångång? vad är det för bra med sådana eg förstår ja inte redigt.. spridarna måste väll flöda mer om trycket ökar, då måste man väll minska spridarnas "kapacitet" borde de inte bli helt fel blandningsförhållande annars? det går ju inte justera tryckökningen...?
ps grattis till 10an förresten
fräänt 
har du testat dom progresiva nångång? vad är det för bra med sådana eg förstår ja inte redigt.. spridarna måste väll flöda mer om trycket ökar, då måste man väll minska spridarnas "kapacitet" borde de inte bli helt fel blandningsförhållande annars? det går ju inte justera tryckökningen...?

ps grattis till 10an förresten


- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
progressiva regulatorer är bra om man har för små spridare, men man måste mappa om styrenheten om det ska fungera bra. lite progressiv blir även vanliga regulatorer om man sätter slangen före laddluftkylaren.(tryckfallet)
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/