Volvo 242 Turbo -75 (SÅLD!)
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Den är inte med i buren, de är något jag byggt till själv. Finns många olika stag som jag inte har som finns i bla rallycrossbilar. Detta är ett av dem. Jag har ju egentligen "bara" fram till tornen kvar nu så är de en rallycross bur. Förutom tjockleken på rören.peppe skrev:Behöver man strävan mellan stöttorna bak till hjulhus ? Kikade på bilden på svets o smide och där såg det inte ut som att det skulle vara någon.
Undra vad det står i reglerna, någon som kan läsa SBF regel boken? Jag fattar noll av den.
MVH
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Du tänker alltså på själva snedsträvan? Eller en del har ju kryss?? Den behöver du inte när du sätter dina strävor bakåt lite tätare ihop!peppe skrev:Tänkte mest för min egen del, slipper gärna att sträva mellan dom som går bakåt.
Där ska annat godis sitta

Jag börjar förstå vad du siktar på att bygga din gamle räv...

- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
De beror väl lite på. Ska du tävla med bilen, tex nån cup, typ Volvo-Cupen finns de väl? Eller dragracing och åka fortare än 10,99s@402m så måste man väl ha godkänd skyddsbåge. Jag ska ju ha min bil för gatan mest men självklart ta några varv på bana när de är förarträning. Och precis som dig Rogga, om man skulle rulla nångång, så kan ju bågen rädda ens liv. De är väl mera så jag ser de hela. Sen tycker jag att bur ger mera racekänsla över bilen än utan.Rogga skrev:Måste burarna vara godkänd för visa saker lr? Om man ska åka på stripen lr bana?
Bygger du din bur för nått spec Nyman? Själv tänkte jag bara ha för att om man nu skulle rulla...

MVH
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Nya mätare beställt från USA nu.

Nu blir de förhoppningsvis i Celsius istället för Fahrenheit och BAR istället för PSI. Råkade vara lite för lite för snabb i beställningen. Så fick maila precis efter beställningen gått iväg att jag ville ha Celsius och BAR istället. Den som lever får se, annars får man väl så lov att lära sig Fahrenheit och PSI.

Nu blir de förhoppningsvis i Celsius istället för Fahrenheit och BAR istället för PSI. Råkade vara lite för lite för snabb i beställningen. Så fick maila precis efter beställningen gått iväg att jag ville ha Celsius och BAR istället. Den som lever får se, annars får man väl så lov att lära sig Fahrenheit och PSI.

- S.Strömbäck
- För mycket laddtryck
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt: