Kamaxel från TG motor. Någon med erfarenheter??
Kamaxel från TG motor. Någon med erfarenheter??
Har funderingar på att prova en TG 844T kamaxel 277° duration och 12,59mm lyft i en b20 som ska bli med turbo. Någon som har erfarenhet??
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
hur är den mätt? nockvinkel? turbosystem?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Ja... jag vet inte mycket mer om själva kammen än vad som står på hemsidan http://www.tgmotor.com/volvo3.htm
Turbosystemet till motorn finns ännu inte i verkligheten. Men jag tror att det kommer att bli ett relativt sansat system. Typ T04 eller typ i den stilen, intercooler och keihin 40mm mc-förgasare, inga jättehöga laddtryck. Vill ha en lättkörd motor som mer handlar om att lära sig det här med turboteknik.
Turbosystemet till motorn finns ännu inte i verkligheten. Men jag tror att det kommer att bli ett relativt sansat system. Typ T04 eller typ i den stilen, intercooler och keihin 40mm mc-förgasare, inga jättehöga laddtryck. Vill ha en lättkörd motor som mer handlar om att lära sig det här med turboteknik.