Trubogrenrör (Ej pulssplitt)

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Jonas CRX VTi 94
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
Ort: Stockholm
Kontakt:

Trubogrenrör (Ej pulssplitt)

Inlägg av Jonas CRX VTi 94 »

Mitt grenrör börjar ta form.

Bild

Bild

(Edit: Hoppas det går bra om jag lägger bilderna på vår webserver? :) /Mattias)
/Jonas Åhgren

En stjärna *

Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
Användarvisningsbild
Jonas CRX VTi 94
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jonas CRX VTi 94 »

Mycket bättre att ha bilderna där. Tack Mattias!
/Jonas Åhgren

En stjärna *

Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
Användarvisningsbild
KackNalle
Forumsberoende
Inlägg: 546
Blev medlem: tis jan 20, 2004 3:48 am
Ort: Kvissleby
Kontakt:

Inlägg av KackNalle »

Heheheh stiligaste grenröret jag skådat!!! Dock kanske inte skådat så många men ändå :-D Skitsnyggt! Säkert funktionabelt också.
Användarvisningsbild
Jonas CRX VTi 94
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jonas CRX VTi 94 »

Vad tror ni om för och nackdelar med att köra utan pulsplitt? Mindre mottryck borde ge sämre responce men mer maxeffekt? Valet för mig var dock huvudsakligen av konstruktionstekniska själ :D Så blir det inte helt bra så får jag pröva pulssplitt.

Jag får inte ihop det här med A/R på mitt agg. Räknar man annorlunda när det är twinentry? Altså diametern på avgashuset (centrum av kanalen) blir ca 14cm. Altså är radien 7cm, A/R på turbinen är 0.99
Detta ger att Avgashusets area skulle vara 0.99 * 7 ~ 7cm2. Detta tycker jag verkar
lite lite? Måste man multiplicera med 2 på twin entry aggregat? 14cm2 vore mer troligt eller?
/Jonas Åhgren

En stjärna *

Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
Skriv svar