850 fälgar på en 142:a

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Användarvisningsbild
pderiksson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 68
Blev medlem: sön okt 02, 2005 9:17 am
Kontakt:

850 fälgar på en 142:a

Inlägg av pderiksson »

Varför behöver man spacers om man ska sätta på 850 fälgar på en volvo 140? de har väl samma bultcirkel?
Användarvisningsbild
Amazonic
Forumsberoende
Inlägg: 1079
Blev medlem: ons feb 15, 2006 11:35 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av Amazonic »

jo men det är väl annan offset
Amazon -65 16v gt40 msII
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
Användarvisningsbild
pderiksson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 68
Blev medlem: sön okt 02, 2005 9:17 am
Kontakt:

Inlägg av pderiksson »

Amazonic skrev:jo men det är väl annan offset
Och med offset menas?
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

centrumets placering i fälgbanan, som med 850 fälgarna så sitter centrumet långt ut och fälgbanan hamnar därmed längre in mot bilen.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

ett tillägg ar väl att detta problem med 850 fälgar är större på bilar med fjäderben, på 140 brukar det funka utan spejsers i de flesta fall, ibland får man justera bultarna lite i framvagnen för maximalt styrutslag
Användarvisningsbild
peter.e
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: fre maj 12, 2006 12:45 am
Ort: mölnbo

Inlägg av peter.e »

fick använda spacers bak på en 140 -68 med 850 fälgar.
Skriv svar