Ikväll så plockades bakaxel nr2 isär. Samma drivaxlar, samma splines, dock olika kronhjul. Dock så har jag bekymmer. Har en oihopsatt lamelldiff. Gjorde nästan klart mina bärarmar fram, ska bara borras nå hål, sen är de klart o betalt!
Om de är någon som sitter på en sprängskiss till en lamelldiff alá Volvo så säg till!
fredde_vit_pv skrev:fattas inte ena centrumaxeln till satelitdreven?
(den ena av 2 som dom 4 små dreven i mitten ska sitta på)
jo det fattas ett sådant på bilden
tyvärr så är dom dyra att köpa (7-800 spänn om jag inte minns fel)och dom går tyvärr alltid sönder när man shimsar diffen hårdare än original
(kan dock bero på behandlingen som grejorna får stå ut med också )
Fy vilka tråkiga nyheter ni kommer med pojkar. De är ingen vänlig själ som kan tänkas kika förbi på torsdagkväll och kolla på grejjerna?? De vore grymt tacksamt!
Jag förstår nästan ingenting än så länge.
Abris: I Haynes finns de iaf ingen sprängskiss de den där. Tyvärr. =/
Precis! Var på Volvo idag och fick tag i en sprängskiss, ser precis ut som den där. De är iaf en axel nr 8 på bilden och ett drev, nr9 som jag behöver. Drev har jag men med fel splines. Vill ha fin splines, inte den grova. 3800kr kostade drevet på Volvo. Axeln 730kr, de kan ja leva med. Är de någon som har delar så hojta till!
du kan ju alltid höra med Axel Lindahl som jag pratade om tidigare.han kanske har några beg delar till rätt kurs.jag skickade hans nr till dig tidigare.mvh magnus
Magnus skrev:du kan ju alltid höra med Axel Lindahl som jag pratade om tidigare.han kanske har några beg delar till rätt kurs.jag skickade hans nr till dig tidigare.mvh magnus
Jag har ju tänkt låta honom ev shimsa in axeln osv så troligast åker jag med axeln till honom snart, med lådan jag hade så får man beräkna vad de kommer att kosta och sen får jag fundera utifrån de då.
Jag har en grym polare som kan de där med AutoCad. Han har ritat upp en fläns som ska laserskäras som ska bli till mitt nya insug! Bjuder till på en bild på de!
Ikväll var de målning på agendan. Framvagnen är målad ett varv o ja tror de ska räcka, ser så ut iaf! Får förhoppningsvis mina bussningar från KG imorrn så då kan man smälla ihop framvagnen, känns fint!
Kameran är inte riktigt sjyst mot färgen, bättre ser de ut IRL!