budget 760, mot 500hk Krockad uppdaterad
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
ja jag får försöka komma iväg till skroten!
Men det största problemet är ju att dom stänger 4 och jag slutar 4 och jag har bara en halvtimmes luch så det är så jädra svårt att komma loss faktiskt.
Skit svårt att göra något överhuvudtaget med en så kort lunch
Om man kör msns så skall man väll egentligen köra skärmad kabel från hall?
Då har jag funderat lite på det och kommit fram till att en lågnivå kabel blir ju fin fin att köra som skärmad kabel haha
Lagomt oseriöst och så kan man köra minus i dom som skärm samt att dom flesta seriösare kablar är dubbel skärmade eller fler säkert.
några tankar om det?
Men det största problemet är ju att dom stänger 4 och jag slutar 4 och jag har bara en halvtimmes luch så det är så jädra svårt att komma loss faktiskt.
Skit svårt att göra något överhuvudtaget med en så kort lunch
Om man kör msns så skall man väll egentligen köra skärmad kabel från hall?
Då har jag funderat lite på det och kommit fram till att en lågnivå kabel blir ju fin fin att köra som skärmad kabel haha
Lagomt oseriöst och så kan man köra minus i dom som skärm samt att dom flesta seriösare kablar är dubbel skärmade eller fler säkert.
några tankar om det?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Henke
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 120
- Blev medlem: tis sep 06, 2005 8:13 pm
- Ort: Mellansel/Härnösand
Mikrofonkablar är annars väldigt fina kablar. Dom flesta musikaffärer säljer såna, även classe har fina kablar. Egentligen bör du använda skärmade kablar till alla givare... Störningar är jävulens påfund!!! 

Henrik Sundberg
Happiness is a Hot VW!!!
"En tysk bil går aldrig sönder. Den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Happiness is a Hot VW!!!
"En tysk bil går aldrig sönder. Den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 744
- Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
- Ort: Skellefteå
jepp egentligen spelar det inte så stor roll vad du kör med för givare, bara du ,mäter upp dom vid 3 temperaturer
det som är med vattentempen, om du tar en 026, 032 eller 068 så finns det en färdig fil för den på ms-nordic forumet.
har du nån TPS? finns bla på alla omega B, nyare 9000 med trionic, många fordar, volvo 850 mfl. ta med dig en multmiter å mät om du är osäker, så att du inte får en av gamla typen, som bara känner av tomgång å fullgas..
det som är med vattentempen, om du tar en 026, 032 eller 068 så finns det en färdig fil för den på ms-nordic forumet.
har du nån TPS? finns bla på alla omega B, nyare 9000 med trionic, många fordar, volvo 850 mfl. ta med dig en multmiter å mät om du är osäker, så att du inte får en av gamla typen, som bara känner av tomgång å fullgas..
Old volvos never die, they just go faster!
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
tjena!
nu är det helg och jag kan ställa ner bilen för ytterligare konvertering:)
har gått en runda bland skrotade motorer och inlösta bilar på firman:)
Fick mig oljeretur oljetryck och det viktigaste lufttemp.
Har fixat fram lite data på den och undrar om det går att göra en fil på denna?
Den sjunker i motstånd ju varvare luften blir..
Kan man köra med en sådan?

Snart dags att börja framställa turbo bil:)
nu är det helg och jag kan ställa ner bilen för ytterligare konvertering:)
har gått en runda bland skrotade motorer och inlösta bilar på firman:)
Fick mig oljeretur oljetryck och det viktigaste lufttemp.
Har fixat fram lite data på den och undrar om det går att göra en fil på denna?
Den sjunker i motstånd ju varvare luften blir..
Kan man köra med en sådan?

Snart dags att börja framställa turbo bil:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 744
- Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
- Ort: Skellefteå
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
den kommer från en vag motor 1,8t APU.
Typ passat 99, audi a4, säkert någon skoda rs och så..
Trevligt att den kanske funkar då:)
Typ passat 99, audi a4, säkert någon skoda rs och så..
Trevligt att den kanske funkar då:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 744
- Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
- Ort: Skellefteå
det torde den göra, en grej du kan göra är juh att starta igång sprutet, om du har byggt det klart? bara slå på tändningen, gå in i megatune å kolla vilka värden du får, nu kommer dom juh givetvis inte å stämma, men du ser juh om värdena i megatune ändras om du blåser på givaren etc..när du har gjort filerna kan du få byta ut motstånden R4 och R7, dom är på 2490 Ohm standard, vattentemp 026-filen på Ms-nordic-sidan är gjord för ett motstånd på 2,5K, så det funkar juh rakt av, jag har inte bytt mitt motstånd på lufttemp, jag accepterar en missvisning på 2-3 grader ist..
Old volvos never die, they just go faster!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 744
- Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
- Ort: Skellefteå
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
nej den är inte kompsänkt.
Kompförhållandet ligger någonstans runt 10,5-1 tror jag haha
men med en 16v som har betydligt mycket bättre förbränningsutrymme så skulle det inte vara helt omöjligt att kanske kunna ladda en halvbar..
Har fått i laddtrycksmätare, lambda mätare och varvräknare modell 5".
Bytt ratt och alltämnt skruvat ihop panelen.
Skall ner igaraget imorgon med och bygga vidare:)
bilder kommer
Kompförhållandet ligger någonstans runt 10,5-1 tror jag haha
men med en 16v som har betydligt mycket bättre förbränningsutrymme så skulle det inte vara helt omöjligt att kanske kunna ladda en halvbar..
Har fått i laddtrycksmätare, lambda mätare och varvräknare modell 5".
Bytt ratt och alltämnt skruvat ihop panelen.
Skall ner igaraget imorgon med och bygga vidare:)
bilder kommer
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 744
- Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
- Ort: Skellefteå
okej, inte fel å få gå ner mot 9,0 eller liknande kanske
saab har juh nån motor som li´gger runt 9,5 i komp, å dom går juh gladeligen å chippa upp mot 1,2-1,3 bar..viiserligen med fint styrsystem å en väldigt bra DI-tändning
visst ska du köra Extra-koden med tändning?
bilder välkommet
då jag förmodligen kommer å våldta min 940 snart också


visst ska du köra Extra-koden med tändning?
bilder välkommet



Old volvos never die, they just go faster!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Kör på Etanol vetja...
jag har 10.5-1 i en turbopuffra som ska ge en släng över 600hk (2.3liter)
jag har 10.5-1 i en turbopuffra som ska ge en släng över 600hk (2.3liter)
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
jafg skulle mer än gärna köra på etanol om jag hade haft spridare till det... suck..
Har bara 400cc spridare nu och orkar man plåga bitarna lite så borde det hänga med upp till 300hk men jag tror bottendelen lämnar in då.
Japp jag skall köra msns, det ger ju möjlighet att utnyttja lite mer av motorn
skall ner och försöka få till lite wastegate och bränsletrycks regulator.
Skall bygga om std regulatorn till ställbar
Skall det vara billigt och nästan gratis så skall det..
Köpte tre 3" rörböjjar nu, men skrev upp det på pappa så jag hoppas att slippa det med
hahaha, styggt gjort, men han är van
Ny laddade batteri till kameran har jag med:) det låter ju smarrigt.. hehe
Vi höres ikväll tänker jag..
Ha det gött
Har bara 400cc spridare nu och orkar man plåga bitarna lite så borde det hänga med upp till 300hk men jag tror bottendelen lämnar in då.
Japp jag skall köra msns, det ger ju möjlighet att utnyttja lite mer av motorn

skall ner och försöka få till lite wastegate och bränsletrycks regulator.
Skall bygga om std regulatorn till ställbar

Skall det vara billigt och nästan gratis så skall det..
Köpte tre 3" rörböjjar nu, men skrev upp det på pappa så jag hoppas att slippa det med

hahaha, styggt gjort, men han är van

Ny laddade batteri till kameran har jag med:) det låter ju smarrigt.. hehe
Vi höres ikväll tänker jag..
Ha det gött
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 744
- Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
- Ort: Skellefteå
jo e85 verkar juh spännade, tänkte köra det på nån motor framöver å testa, undrar hur hur mycket man kan höja BT när man kör med orginalspridare, och samtidigt få en hyfsad sprutbild?
hur gick det med MAT-givaren? försökt göra nån fil?
hmm hur ska du göra med BTR:en för å få den ställbar?'
laddad kamera låter kanon
/johan
hur gick det med MAT-givaren? försökt göra nån fil?
hmm hur ska du göra med BTR:en för å få den ställbar?'
laddad kamera låter kanon

/johan
Old volvos never die, they just go faster!
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
håller på för fullt i garaget nu:)
har gjort ställbar regulator, kommer bilder på det.
Världens "bonnigast" ic rör kommer ni att få se
nej nu skall jag ta en kopp kaffe sen blir det garage igen:)
har gjort ställbar regulator, kommer bilder på det.
Världens "bonnigast" ic rör kommer ni att få se

nej nu skall jag ta en kopp kaffe sen blir det garage igen:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169