allt går väll med våld & vasselin men det kan nog bli krångligt eftersom det är gjutjärn & finns inte så många infästningsställen, det är om du skruvar fast fuelrailen mot toppen men det är ju inget ordentligt material i insuget så går nog inte få spridarna att täta, tyvärr
hur vore det att göra ett fulmek och tillverka en form av "spridarbox" och sätta där förgasaren sitter? fungerar det i praktiken eller blir det konstigt flöde för gaserna? kanske inte det man först tänker på att bygga men det skulle ju se rätt fräckt ut tycker iaf jag
om man har sprut där alla spridare öppnas samtidigt vad det nu kallas, så kanske soppan sugs in i fel cylinder, men jag är inte så bra på insprutningssystem så de får nån annan uttala sig om annars var det ju en ide, men är det ändå inte enklare att göra ett eget insug?
men caterpillar kom ett förlsag.. på E toppen är det ju hål för spridare.. dom hålen borde man kunna göra i en vanlig topp? fast man måste ju endå bygga nån form av insug så..
ska se om jag kankse kan tillverka en fläns i skolan o bygga eget insug.. men ska man ha fyra olika spjäll eller ett stort? vilket är bäst?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
okej! jag förstår! jag får nog satsa på att bygga ett eget!
men storleken på "lådan" spelar den nån roll?..
sen är det väl bara att fixa en fläns sätta trattar på den som är lagom långa sen en låda i andra änden och en spjällhus på det.. så är själva insuget klart?
1,5 ganger motorn volum til plenum, å bruke plasseringen til dom org dysene( husk å varmeisolere sprider front, da dom kan bli rett så varmt.
ELLER( finne innsuget til 74ans e-motor av b20, som hadde k-jetronic, som b21 å 23)