Vilket chip till min 740 tic?

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
Fisk
För mycket laddtryck

Vilket chip till min 740 tic?

Inlägg av Fisk »

Jag skulle vilja ha lite hjälp ang. köp av chip till min bil.

Bilen är en 740 tic -86, b230et då.

Det står mellan antingen

BSR:
http://bsrab.se/products//t757/
Pris: 1475:-
Effekt: 240hk / 285nm. (enligt BSR)

eller

Viking
http://www.vikingchip.com/
Pris: 1000:- ?
Effekt: 210 hk / ? nm ?

Är inte säker på effekten eller priset på Viking men det var vad en kompis fick betala för sitt chip, minns inte säkert men jag har för mig att det skulle ge ca 210 hk.

Då undrar jag då, vad bör jag satsa på? BSR är ju ca 500 kr dyrare men om det ger 30 hk mer så är det ju helt klart värt det.
MEN, det låter ju lite för optimistiskt, rätta mig om jag har fel!

Dela gärna med er av era erfarenheter och hjälp mig bestämma mig vilket chip jag ska köpa.

Göran på Viking verkar inte heller vara den lättaste att få tag i.

Tack på förhand

/Fredrik
Kallt kaffe och heta kvinnor sparar tid
Mattias wikberg
Forumsberoende

Inlägg av Mattias wikberg »

jag kör vikinchip i min 940 och det funkar klockrent. bsr lär inte ge 240hk med endast chipet. effektökningen kommer av att man kan ställa upp laddtrycket lite extra utan att sprutet klipper eller att det börjar spika,
Jag skulle ha köpt vikingchipet och lagt 5 hundringen du får över på ett avgasrör eller en större turbo
Användarvisningsbild
Fisk
För mycket laddtryck

Inlägg av Fisk »

Mattias wikberg skrev:jag kör vikinchip i min 940 och det funkar klockrent. bsr lär inte ge 240hk med endast chipet. effektökningen kommer av att man kan ställa upp laddtrycket lite extra utan att sprutet klipper eller att det börjar spika,
Jag skulle ha köpt vikingchipet och lagt 5 hundringen du får över på ett avgasrör eller en större turbo
Heh jo, många påpekar att man måste ställa upp laddet, det tar jag ju som en självklarhet men jag kanske borde skrivit med det.
Ska nog ladda 0.8 - 0.9.

*edit

Formulerade mig kanske lite dåligt och fick det att låta som att det är bara att stoppa in chippet och köra!

Men det jag egentligen ville med topicen var att få veta lite om era erfarenheter av kvaliterna på chippen!
Kallt kaffe och heta kvinnor sparar tid
Skriv svar