hallo..
har sät att fler har mecuni förgasare på rallybilarna..
det värkar bli ett bra rytt i dom
men är dom så mycket bättre en weber/delorto förgasare?
det blit väl samma sack ungefär
men det är ju tufft å öppna huven å ha fyra förgasare under huven
klart att dom e hästlängder bätter än dellorto/weber/solex dom slutade ju utvecklas i mitten på 70-talet hoj gasarna har ju förfinats tills spruten gjorde sitt intåg på alvar på hojarna.
Håller själv på att sätter en hoj brygga på en b230....blir sugare till att börja me sen finns valet att sätta på turbo oxå....så de mesta bygga sföratt lätta byggavidare.
lånar tråden lite! har en 1,9l opel motor, sen har jag en liten turbo. och mc föggar. 36 hemma. går det att pyssla ihop dom här grejjerna? hade vart riktigt fränt. det talas som att trottel förgasare kan fastna i "fullgasläge" om man laddar på med turbo. men om man laddar tex typ 0,1 så borde det inte vara någon fara? det ger visserligen ingen mer effekt, men just bara för att jag har grejjerna hemma så hade det varit ett extremt roligt projekt
om du bygger for "BILLIG" les : low, low budgett.. kan det bli svært dyrt...( motorhavarier å en masse strul)
bygg heller på en kjent oppskrift, med riktig kombo; så har du mer glede av greiern...
dette er inte for å være peti; men for billig greier,er som oftest for dyrt...( trimma i flere steg etc)
opelkrut skrev:lånar tråden lite! har en 1,9l opel motor, sen har jag en liten turbo. och mc föggar. 36 hemma. går det att pyssla ihop dom här grejjerna? hade vart riktigt fränt. det talas
som att trottel förgasare kan fastna i "fullgasläge" om man laddar på med turbo. men om man laddar tex typ 0,1 så borde det inte vara någon fara? det ger visserligen ingen mer effekt, men just bara för att jag har grejjerna hemma så hade det varit ett extremt roligt projekt