Skramling till Bromsningen av STS jensas 142

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
Ort: Ronneby

Inlägg av Lindqvist Racing »

Min gissning blir 391 hk på hjulen.
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

hm hm, 98 oktan och det trycket? jag gissar på 480 motorhästar

vad hade du för bränsle och tryck då du åkte rekordrepan?
Bild
Maxpress
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: ons nov 15, 2006 9:29 am
Ort: Norge

Inlägg av Maxpress »

428hk(motor)
1970 Volvo Turbo
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

eftersom dynon visar effekt på bakhjulen måste alla gissa på den effekten.
motoreffekt går bara att gissa fram.
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Bengan
För mycket laddtryck
Inlägg: 318
Blev medlem: ons nov 23, 2005 10:56 am

Inlägg av Bengan »

401.3 drivhjulshästar
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

...

Inlägg av Evert »

Ja, det är ju ganska spridda gissningar....och vad man tror... :roll: ja...

Jag klämmer väl till med 385hk på driven med 98okt macksoppa och 1,55 bar

Men det skulle ju vara kul om det blev riktigt höga rekordsiffror
med tanke på att det är en elak B20 :twisted: det handlar om.

För det är många som sågat B20 för länge sedan när det gäller att trimma och att åka fort.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Jonas Ohlsson skrev:hm hm, 98 oktan och det trycket? jag gissar på 480 motorhästar

vad hade du för bränsle och tryck då du åkte rekordrepan?
1.55bar i medel tryck och 98 oktan.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Eric Wiklund skrev:mellan 10-15% brukar vara vanligt
vad jag har sett så räknar man ca 10% framhjulsdrivet, 15-20% bakhjulsdrivet och 30% automat låda bakhjulsdrivet.

rogga kan det stämma ungefär???
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

Eric Wiklund skrev:eftersom dynon visar effekt på bakhjulen måste alla gissa på den effekten.
motoreffekt går bara att gissa fram.

då reviderar jag min gissning till drygt 350 på bakhjulen.
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Jens Gustavsson skrev:
Eric Wiklund skrev:mellan 10-15% brukar vara vanligt
vad jag har sett så räknar man ca 10% framhjulsdrivet, 15-20% bakhjulsdrivet och 30% automat låda bakhjulsdrivet.

rogga kan det stämma ungefär???
10% fwd sämmer ganska bra.
Brukar räkna på 10-15 på rwd (för att vara säker)
och lite till på automat.
Men sen finns det ju extremfall.
Jimmy Nilsson
Forumsberoende
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
Ort: Borlänge (Dalarna)

Inlägg av Jimmy Nilsson »

RoGGaH skrev:
Jens Gustavsson skrev: vad jag har sett så räknar man ca 10% framhjulsdrivet, 15-20% bakhjulsdrivet och 30% automat låda bakhjulsdrivet.

rogga kan det stämma ungefär???
10% fwd sämmer ganska bra.
Brukar räkna på 10-15 på rwd (för att vara säker)
och lite till på automat.
Men sen finns det ju extremfall.
hur mycke är effektbortfallet på 4wd då ungefär?
Suger livet? överladda!
mvh// Jimmy
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Brukar räkna på 20-25% på awd.

Finns extremfall där också.
ex. dom som säljer dynapack i england hyrde ut sin bänk till
Ralliart när dom gjorde FQ modellerna av evo 8. Och då från att ha kört dom i motorbänken till att köra den i chassidynon så försvann 100hk.
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1685
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Inlägg av super7 »

Är det inte läge att flytta några fler inlägg....då min fråga blev en ny tråd i transmsion. Nån moderator flyttade den!
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag låter det vara som det är nu.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

nån som har 10-20L högoktanig soppa till salu???
Skriv svar