Amazon -67tic, TILL SALU

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Lundblad
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Lundblad »

Ni jobbar cp tider på de där stället, få lite gjort nu då! :lol:
Bmw 523i -97 Bruksbil
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck

Inlägg av Göte »

Hehe vi jobbar fina tider 21timmar på två dagar nu. Det kommer börja ju inte förens 22.18 imon så jag har ju hela dagen å kvällen på mig. Måste fixa svets trår med, någon som vet om man ska ha nån anna skydsgas när man svetsa rostfritt med mig å rostfri tråd?
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Göte skrev:Hehe vi jobbar fina tider 21timmar på två dagar nu. Det kommer börja ju inte förens 22.18 imon så jag har ju hela dagen å kvällen på mig. Måste fixa svets trår med, någon som vet om man ska ha nån anna skydsgas när man svetsa rostfritt med mig å rostfri tråd?

Sammanträffande.. Snacka just med en på jobbet idag om gas för migg o rostfritt.. han sa de va samma mission 21..? hette 15 förut eller något.. Men ja kan ju ha fel.. Argon har man när man tiggar iaf... Har du mission gas så e de väl bara testa en sträng.. Ser de bra ut är det väl bra? ;) Ska gå skitfint migga rostfritt har jag hört.. Tråden för trostfritt som finns på feltema e de nån som vet om de går svetsa med den..? (Rostar kanske) Feltema.. ;)
jonas_linder
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av jonas_linder »

Göte skrev:Hehe vi jobbar fina tider 21timmar på två dagar nu. Det kommer börja ju inte förens 22.18 imon så jag har ju hela dagen å kvällen på mig. Måste fixa svets trår med, någon som vet om man ska ha nån anna skydsgas när man svetsa rostfritt med mig å rostfri tråd?
ren argon

agas benämning på detta är mison ar

Mison 18 eller mison 25 är olika blandningar och används till MAG-svetsning svartstål.
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck

Inlägg av Göte »

Tackar för infon. http://www.tradera.com/auction/aid_38879275
Tänkte jag skulle köpa från denna killen hyffsat bra pris med. Jo blir att pröva, att det går vet jag problemet blir ju om det spricker senare :?
Ska ner å kolla med grabbarna i garaget vad det är för gas i tuberna
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck

Inlägg av Göte »

Så nu har man lagt beställning på mer rör, rostfrisvetstråd och wastegate

Var nere å grejade med tjejens bil idag, kunde inte hålla mig borta från amazonen :lol:
Bild
En överblick när jag stod å funderade över var wastegaten kommer hamna
Bild
Sen skruvade jag i en ny avluftning i tanken, kommer gå ut i hjulhuset med en skottegenomgång sen blir det ett filter på så det inte kommer in smuts i tanken.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av larsat »

tjena var kör du med på samma ut/ingång som avluftningen? du har skarvat på ett Y där ser jag, har samma tank jag & behöver oxå nån extra avluftning om ja ska köra dubbla pumpar, returen där känns ju fel då lär det inte avluftas.. :roll:
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck

Inlägg av Göte »

larsat skrev:tjena var kör du med på samma ut/ingång som avluftningen? du har skarvat på ett Y där ser jag, har samma tank jag & behöver oxå nån extra avluftning om ja ska köra dubbla pumpar, returen där känns ju fel då lär det inte avluftas.. :roll:
Jag vet inte var du ser y-ett kanske luras av bilden. eftersom du har samma tank så hänger du nog med hur det är kopplat.

är ju dubbla An8'or i sumpen på tanken dessa går vidrae till 2st 044'or. efter 044'orna går det ihop i ett y-kors sen vidrae i en ledning till filter och rail. Returen från BTR kommer in i orginal An6 ingången i tanken. Sen har jag pluggat avluftningen i tanklocket(slippa sås lukt i bagage) och borrat och dragit i en extra An6 nippel i tanken, denna går ut i hjulhuset som det sen sitter étt filter på. Tror att detta kommer funka prima 8)
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck

Inlägg av Göte »

Idag fick jag leverans på delat, så nu är helgen räddad 8)
Bild
50mm dump och 60mm wastegate, fick även lite packningar till turbon allt från Krister lood
Bild
Här var det en rörig leverans från ppf

Har skickat iväg mina gamla kolvbultar till Sten, så han kommer skicka fyra nya av mycket bättre kvalitet.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Lundblad
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Lundblad »

Trevligt! :D

Du får pilla med go saker o jag håller mig till all skit för tillfället, livet är bra orättvist du
Bmw 523i -97 Bruksbil
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av larsat »

ahaa ja såg fasen fel på bilden, nu ser jag ju hur det är.. var får man tag på en sån extra nippel att sätta i? jag behöver nämligen en sådan jag oxå, tänkte annars gänga i en vanlig nippel i locket & dra en slang för avluftning... kan funka? :roll: fasen va du köper grejjer;)
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck

Inlägg av Göte »

Livet är orätvist 8) Men du fick ju köra lite -06 :cry:

Jodå har blivit lite handlande, men nu saknas i stort sett inget att plocka ihop det...

Kopplingar har jag köpt från den lokala hydralic firman som är återförsäljare för nbm- hydralic.

http://www.nbmhydraulic.com/

kan även rekomendera

http://www.roadster.se/ashop/
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av robban »

oj va dyr han va på kina wgs, dom ser förövringt fina ut blir att köra en sån 60mm själv.
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck

Inlägg av Göte »

robban skrev:oj va dyr han va på kina wgs, dom ser förövringt fina ut blir att köra en sån 60mm själv.
Många som kört med dessa utan problem nu ju. Så det är ruskigt bra pris, man kunde nästan köpt en till å ha i vitrinskåpet :wink:

PS. Wastegaten kommer inte förbi fjolllilla :roll:
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Göte skrev:
robban skrev:oj va dyr han va på kina wgs, dom ser förövringt fina ut blir att köra en sån 60mm själv.
Många som kört med dessa utan problem nu ju. Så det är ruskigt bra pris, man kunde nästan köpt en till å ha i vitrinskåpet :wink:

PS. Wastegaten kommer inte förbi fjolllilla :roll:

Lila är väl gulligt.. ;) Som maskara på en tjej alltså.. :) He he..
Skriv svar