Klassregler Hot street
hot street verkar va en frän klass.synd bara att jag flyttat torpedväggen en hel del.

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det blir 100kg straffvikt då men eftersom din bil är 4cyl så är vikten fri så det blir nog ingen straffvikt då?Magnus skrev:hot street verkar va en frän klass.synd bara att jag flyttat torpedväggen en hel del.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
det står ju att minimivikten på 4cyl med överladding är 1000kg inkl förare.om min bil väger 1109kg som sist jag vägde den med förare så borde jag klara mig utan att behöva vikta eftersom jag flyttat torpedväggen eller?

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:

jag ränsar bort de felaktiga reglementena.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag har ränsat denna tråd nu då reglerna blivit ändrad för att inte lura någon , hoppas ingen blir sur.
för att hitta nyaste reglerna kolla in på denna sida http://www.hotstreet.se/
om ni har svåra frågor ring tobbe som har stenkoll
Torbjörn Persson
Tel:070-6888608
Email: torbjorn.persson@fritid.lulea.se
jag tror detta blir den fränaste klassen i sommar för gat liknande bilar som vil köra full gas utan att behöva bromsa på slutet!
synd att man inte får köra där skälv bara
(för mycket rör i bilen)
vilka här har tänkt köra denna klass i sommar?? intreserade kan ju logga in på tobbes hot street sida sen. skriv gärna in lite info på bilen och en bild här också.
fredde du borde ju va bland de 4-5 vassaste om du körde i denna klass?
och boström borde ju också köra denna klass. (DOT"-slicks med maximalt 11,2 tum anläggningsyta (tread with).
många jänkare platsar in också.
skulle va kul att se lite jänkare och 4-6 cyl turbo bilar köra heads upp.
för att hitta nyaste reglerna kolla in på denna sida http://www.hotstreet.se/
om ni har svåra frågor ring tobbe som har stenkoll
Torbjörn Persson
Tel:070-6888608
Email: torbjorn.persson@fritid.lulea.se
jag tror detta blir den fränaste klassen i sommar för gat liknande bilar som vil köra full gas utan att behöva bromsa på slutet!
synd att man inte får köra där skälv bara

vilka här har tänkt köra denna klass i sommar?? intreserade kan ju logga in på tobbes hot street sida sen. skriv gärna in lite info på bilen och en bild här också.
fredde du borde ju va bland de 4-5 vassaste om du körde i denna klass?
och boström borde ju också köra denna klass. (DOT"-slicks med maximalt 11,2 tum anläggningsyta (tread with).
många jänkare platsar in också.
skulle va kul att se lite jänkare och 4-6 cyl turbo bilar köra heads upp.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den fre jan 12, 2007 6:15 pm, redigerad totalt 1 gånger.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag ändra till 4-6 cyl turbo mot jänkare.peppe skrev:Jag kommer köra HotStreet då bilen blir klar. Även om jag har 6cyl maskin så lär jag kriga mot Jänke järn
men för att få det vassaste ur båda värdarna gör man som gälevare grabbarana och kombinerar v8 och turbo


Senast redigerad av Jens Gustavsson den fre jan 12, 2007 6:34 pm, redigerad totalt 1 gånger.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Ja visst kan man göra som dom. Den bilen är brutal, men jag skulle vilja se dom harva ett varv runt Midlanda banan också 
V8:a turbo är fränt, men enligt mig så blir en V8:a med 6000hk aldrig lika ball som en 2L 4:a eller liknande på närmare 2000hk.
Nåväl, lite mycket offtopic nu från min sida kanske.

V8:a turbo är fränt, men enligt mig så blir en V8:a med 6000hk aldrig lika ball som en 2L 4:a eller liknande på närmare 2000hk.
Nåväl, lite mycket offtopic nu från min sida kanske.
Skulle helt klart kunna tänka mej att testa denna klass. Det verkar ju som det är ett hyffsat brett spektrum på tider vilket är kul.
Lite prova på,men verkar även finnas utrymme för de lite mer avancerade
Hur är det nuförtiden med delad bakvagn? Får man överhuvudtaget köra i klasser,eller är det tid som inte fär underskridas?
Lite prova på,men verkar även finnas utrymme för de lite mer avancerade

Hur är det nuförtiden med delad bakvagn? Får man överhuvudtaget köra i klasser,eller är det tid som inte fär underskridas?
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Du får köra med delad bakvagn, men det finns rätt mycket regler ang. det, ialla fall då det gäller äldre delade typ Corvette e.t.c.
Läs på www.sbf.se tekniska dr.
Läs på www.sbf.se tekniska dr.
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Fråga kom?
Vad finns det för andra klasser man skulle kunna åka med en bil som den vi bygger? Vet att "High Tech" finns men hittar inge info om den, samt att deltagar fältet är mer eller mindre noll där.
HotStreet var intressant tills jag kollade över reglerna en gång till och såg hur sjukt det funkade med straff vikter. Kanske är jag störd men jag gillar det inte
Någon som har tipps? Bilen är ju knappt byggd idag så alternativ finns ju.
Vikterna:
Vad finns det för andra klasser man skulle kunna åka med en bil som den vi bygger? Vet att "High Tech" finns men hittar inge info om den, samt att deltagar fältet är mer eller mindre noll där.
HotStreet var intressant tills jag kollade över reglerna en gång till och såg hur sjukt det funkade med straff vikter. Kanske är jag störd men jag gillar det inte

Någon som har tipps? Bilen är ju knappt byggd idag så alternativ finns ju.
Vikterna:
Minimivikt big-block 1.450 kg med överladdning.
Minimivikt big-block utan överladdning 1.100 kg.
Minimivikt small-block* 1.350 kg med Turbo.
Minimivikt small-block* 1.200 kg med överladdning förutom Turbo.
Minimivikt small-block* utan överladdning 900 kg.
Minimivikt 5-6 cyl med turbo 1.250 kg.
Minimivikt 5-6 cyl med överladdning förutom turbo 1.100 kg.
Minimivikt 5-6 cyl utan överladdning 800 kg.
Minimivikt 4 cyl fri trimning, fri vikt.
Du kan ju bygga på en m10 motor.då blir ju allt fritt 


http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Som jag fattat det så är det "Minimivikt 4 cyl fri trimning, fri vikt." som gäller alltså spelar det ingen roll för mig om jag har byggt om torped eller har ombyggt golv under stolarna? Jag kommer nog köra denna klass.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!