Klassregler Hot street

Förslag på träffar och tävlingar
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

hot street verkar va en frän klass.synd bara att jag flyttat torpedväggen en hel del.
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21730
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Magnus skrev:hot street verkar va en frän klass.synd bara att jag flyttat torpedväggen en hel del.
det blir 100kg straffvikt då men eftersom din bil är 4cyl så är vikten fri så det blir nog ingen straffvikt då?
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

det står ju att minimivikten på 4cyl med överladding är 1000kg inkl förare.om min bil väger 1109kg som sist jag vägde den med förare så borde jag klara mig utan att behöva vikta eftersom jag flyttat torpedväggen eller?
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21730
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

:? då har du nog läst på fel ställe i denna tråd?

jag ränsar bort de felaktiga reglementena.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21730
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag har ränsat denna tråd nu då reglerna blivit ändrad för att inte lura någon , hoppas ingen blir sur.

för att hitta nyaste reglerna kolla in på denna sida http://www.hotstreet.se/

om ni har svåra frågor ring tobbe som har stenkoll

Torbjörn Persson

Tel:070-6888608

Email: torbjorn.persson@fritid.lulea.se



jag tror detta blir den fränaste klassen i sommar för gat liknande bilar som vil köra full gas utan att behöva bromsa på slutet!

synd att man inte får köra där skälv bara :cry: (för mycket rör i bilen)


vilka här har tänkt köra denna klass i sommar?? intreserade kan ju logga in på tobbes hot street sida sen. skriv gärna in lite info på bilen och en bild här också.

fredde du borde ju va bland de 4-5 vassaste om du körde i denna klass?

och boström borde ju också köra denna klass. (DOT"-slicks med maximalt 11,2 tum anläggningsyta (tread with).

många jänkare platsar in också.


skulle va kul att se lite jänkare och 4-6 cyl turbo bilar köra heads upp.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den fre jan 12, 2007 6:15 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Jag kommer köra HotStreet då bilen blir klar. Även om jag har 6cyl maskin så lär jag kriga mot Jänke järn :P
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21730
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

peppe skrev:Jag kommer köra HotStreet då bilen blir klar. Även om jag har 6cyl maskin så lär jag kriga mot Jänke järn :P
jag ändra till 4-6 cyl turbo mot jänkare.

men för att få det vassaste ur båda värdarna gör man som gälevare grabbarana och kombinerar v8 och turbo :lol: http://snowfreaksracing.com/UntitledFrameset-19.htm vinnare i hot street 2 år i rad :twisted:
Senast redigerad av Jens Gustavsson den fre jan 12, 2007 6:34 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Ja visst kan man göra som dom. Den bilen är brutal, men jag skulle vilja se dom harva ett varv runt Midlanda banan också :)

V8:a turbo är fränt, men enligt mig så blir en V8:a med 6000hk aldrig lika ball som en 2L 4:a eller liknande på närmare 2000hk.

Nåväl, lite mycket offtopic nu från min sida kanske.
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Skulle helt klart kunna tänka mej att testa denna klass. Det verkar ju som det är ett hyffsat brett spektrum på tider vilket är kul.

Lite prova på,men verkar även finnas utrymme för de lite mer avancerade :)

Hur är det nuförtiden med delad bakvagn? Får man överhuvudtaget köra i klasser,eller är det tid som inte fär underskridas?
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Du får köra med delad bakvagn, men det finns rätt mycket regler ang. det, ialla fall då det gäller äldre delade typ Corvette e.t.c.

Läs på www.sbf.se tekniska dr.
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Fråga kom?

Vad finns det för andra klasser man skulle kunna åka med en bil som den vi bygger? Vet att "High Tech" finns men hittar inge info om den, samt att deltagar fältet är mer eller mindre noll där.

HotStreet var intressant tills jag kollade över reglerna en gång till och såg hur sjukt det funkade med straff vikter. Kanske är jag störd men jag gillar det inte :)

Någon som har tipps? Bilen är ju knappt byggd idag så alternativ finns ju.

Vikterna:
Minimivikt big-block 1.450 kg med överladdning.
Minimivikt big-block utan överladdning 1.100 kg.
Minimivikt small-block* 1.350 kg med Turbo.
Minimivikt small-block* 1.200 kg med överladdning förutom Turbo.
Minimivikt small-block* utan överladdning 900 kg.
Minimivikt 5-6 cyl med turbo 1.250 kg.
Minimivikt 5-6 cyl med överladdning förutom turbo 1.100 kg.
Minimivikt 5-6 cyl utan överladdning 800 kg.
Minimivikt 4 cyl fri trimning, fri vikt.
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

Du kan ju bygga på en m10 motor.då blir ju allt fritt :)
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Ja eller en S14.

Nåväl, jag får köra på gatan istället sedan åka bracket dom gångerna man vill åka klistrat :D
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Som jag fattat det så är det "Minimivikt 4 cyl fri trimning, fri vikt." som gäller alltså spelar det ingen roll för mig om jag har byggt om torped eller har ombyggt golv under stolarna? Jag kommer nog köra denna klass.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
ximon
Impellerhead
Inlägg: 300
Blev medlem: mån dec 18, 2006 11:30 am
Ort: Sthlm / Skellefteå

Inlägg av ximon »

Det här blir ju orättvist :)

Denna straffvikt för t.ex vikt, 6-cyl turbo och flyttad torped. Vad innebär det?
Skall det fästas vikter motsvarande det på bilen eller är jag ute och cyklar?
Skriv svar